Житие святых равноапостольных кирилла и мефодия, учителей словенских. Тропарь равноапостольному Кириллу Философу, учителю Словенскому

Житие святых равноапостольных кирилла и мефодия, учителей словенских. Тропарь равноапостольному Кириллу Философу, учителю Словенскому

Я́ ко апо́столом единонpа́внии/ и слове́нских стpан учи́телие,/ Киpи́лле и Мефо́дие Богому́дpии,/ Влады́ку всех моли́те,/ вся язы́ки слове́нския утвеp­ди́ти в Пpавосла́вии и единомы́слии,/ умиpи́ти миp // и спасти́ ду́ши на́ша.

С вяще́нную дво́ицу просвети́телей на́ших почти́м,/ Боже́ственных писа́ний преложе́нием исто́чник Богопозна́ния нам источи́вших,/ из него́же да́же додне́сь неоску́дно почерпа́юще,/ ублажа́ем вас, Кири́лле и Мефо́дие,/ Престо́лу Вы́шняго предстоя́щих // и те́пле моля́щихся о душа́х на́ших.

О пресла́внии просвети́телие слове́нских язы́к, святи́и равноапо́стольнии Мефо́дие и Кири́лле, ва́ших письме́н и уче́ний све́том просвети́вшеся и в ве́ре Христо́вой наста́вльшеся, я́ко ча́да ко отце́м, усе́рдно ны́не прибега́ем и сокруше́нием серде́чным мо́лимся: а́ще и заве́т ва́ших не соблюдо́хом, о угожде́нии бо Бо́гу небрего́хом и от бра́тняго единомы́слия в ве́ре отпадо́хом, оба́че я́коже дре́вле в земно́м житии́ ва́шем, си́це и ны́не гре́шных и недосто́йных не отврати́те тщи, но, я́ко иму́ще ве́лие ко Го́споду дерзнове́ние, приле́жно Того́ моли́те, да обрати́т нас в путь спасе́ния, да умири́т раздо́ры единове́рных, да приведе́т к единомы́слию отпа́вших и всех нас ду́хом любве́ да соедини́т Еди́ней Святе́й, Собо́рней и Апо́стольстей Це́ркви! Ве́мы бо, я́ко мно́го мо́жет моли́тва пра́ведных по благосе́рдию Влады́ки. Не оста́вите у́бо нас, уны́лых и недосто́йных, чад ва́ших, и́хже ра́ди грехо́в па́ства ва́ша, враждо́ю разделя́ема и собла́знами иносла́вных прельща́ема, ума́лися, о́вцы же слове́сныя, разрыва́емы, восхища́ются во́лки губи́тельными. Пода́ждьте у́бо нам моли́твами ва́шими ре́вность Правосла́вия, я́ко да оте́ческая преда́ния до́бре сохрани́м, кано́ны церко́вные ве́рно соблюде́м, вся́ких лжеуче́ний стра́нных отбежи́м и, та́ко в житии́ богоуго́дном преспева́юще, жи́зни ра́йския на Небеси́ сподо́бимся, иде́же ку́пно с ва́ми просла́вим в Тро́ице Еди́наго Бо́га во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О всехва́льнии равноапо́стольнии Мефо́дие и Кири́лле, припа́дающе пред честно́ю ико́ною ва́шею, усе́рдно мо́лим вы: воззри́те ми́лостивно на нас, и́хже трудо́м ва́шим просвети́ли есте́, и огради́те нас неусы́пным предста́тельством ва́шим от злых ко́зней вра́жиих! При́зрите у́бо на виногра́д сей, его́же насади́ли есте́, и не преда́йте ди́веему ве́прю озоба́ти его́. Сохрани́те, святи́и уго́дницы Бо́жии, Це́рковь на́шу Правосла́вную, ю́же вы назда́ли есте́ на краеуго́льном Ка́мени, Христе́, я́ко да бу́дет недви́жима, но да разсы́пятся о Ка́мень сей во́лны вся́каго малове́рия. Укрепи́те па́стырей на́ших во всех доброде́телех и в по́двизе пропове́дания, вразуми́те же пасо́мых, во е́же послу́шати гла́са их. Сохрани́те вся страны́ слове́нския от вся́каго оскуде́ния, от огня́ и меча́, от смертоно́сныя я́звы и от вся́кого зла. Услы́шите и вся́каго челове́ка; с ве́рою к вам приходя́щаго и благода́тныя по́мощи ва́шея тре́бующаго. В стра́шный же час сме́ртный предста́ните всем нам блази́и хода́таи и те́мных зра́ков де́монских прогони́телие, да в ми́ре и покая́нии сконча́вше земно́е по́прище, дости́гнем ве́чных благ наслажде́ния и ку́пно с ва́ми просла́вим Пресвяту́ю Тро́ицу — Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В елича́ем вас,/ святи́и равноапо́стольнии Мефо́дие и Кири́лле,/ вся слове́нския страны́ уче́ньми свои́ми просвети́вшия // и ко Христу́ приве́дшия.

Равноапостольному Кириллу Философу, учителю Словенскому.

Тропа́рь, гла́с 4:

От пеле́н приле́жно прему́дрость сестру́ себе́ сотвори́в, богогла́се, пресве́тлую ви́дев, я́ко деви́цу чи́сту, ю́же прие́мь, приведе́, я́ко мони́сты златы́ми, се́ю укра́сив свою́ ду́шу и у́м, и обре́теся я́ко други́й Кири́лл, блаже́нне, ра́зумом и и́менем, му́дре.

Кано́н свято́му, гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Припев: Святый равноапостольне Кирилле, моли Бога о нас.

В ча́ши прему́дрости Боже́ственная твоя́ уста́ приложи́в, напита́ся спаси́тельнаго пития́, ра́зумом све́т явля́я язы́ком, и секи́ра, посека́ющая неприя́зненну вся́ку ле́сть.

Просвети́в тя́, я́ко свети́ло, Светода́вец Христо́с Бо́г на́ш всему́ ми́рови яви́ тя́ учи́теля и посла́ учи́ти те́мныя кни́гами законоу́чными язы́ки за́падныя.

Святы́м Ду́хом от пучи́ны извлече́ Бо́жиим сло́вом всему́ ми́ру учи́теля благове́рия, му́дре, драги́й би́сер, Бо́жия зако́на кни́гами, блаже́нне, язы́ки освяти́.

Богородичен: Кра́сный у́м преиме́ небе́сным си́лам, Бо́жий бо Тво́й бы́сть хра́м душе́вный, егда́ во чре́ве понесла́ еси́ Бо́га на́шего Де́ва, горо́ пресвята́я.

Пе́снь 3.

Ирмос: С высоты́ снизше́л еси́ во́лею на зе́млю, превы́ше вся́каго нача́ла, и смире́нное возне́сл еси́ из а́да преиспо́дняго естество́ челове́ческое: не́сть бо свя́т па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Читать еще:  Сонник виноград черный. К чему снится есть вкусный виноград? Общее символьное значение

Сло́вом, и се́рдцем, и язы́ком, Христа́, Сы́на Бо́жия, пропове́да, Прему́дрость же и Си́лу и Сло́во вопло́щшееся, блаже́нне, струя́ми при́точными посрами́в триязы́чники.

Цевни́ца при́точна свя́та во и́стинну яви́ся, блаже́нне Кири́лле, гла́с на́м спасе́ния святы́м зву́ком духо́вным бряца́я прекра́сно, ле́сть прогна́л еси́.

О, у́ме о́гненный, о доброгла́сна трубо́, о сла́вию песни́вый, о ла́стовице златоглаго́ливая, о язы́че сла́ждший ме́да в при́тчах, Кири́лле прему́дре, все́х на́с помяни́.

Богородичен: Сове́том Отчим Безнача́льный Сы́н я́ко Сло́во в ложесна́ Твоя́ осене́нием Свята́го Ду́ха, Богоро́дице, всели́ся и пло́тию роди́ся из Тебе́, спаса́я ду́ши на́ша.

Седа́лен, гла́с 8.

Яко заря́, просвети́в всю́ зе́млю, еретики́ го́ниши, взыска́я на восто́це, и за́паде, и се́вере, и ю́зе: триязы́чники исправля́еши, пропове́дая страна́м, язы́ки свои́ми и́м глаго́ля и кни́ги предая́. Ри́ма же доше́д, ту́ те́ло свое́ положи́, блаже́нне, в ру́це Госпо́дни ду́шу свою́ преда́в: благове́рия учи́телю, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю твою́ па́мять.

Пе́снь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Други́й Авраа́м преселе́нием, блаже́нне, бы́л еси́ от оте́чества, жела́нием прему́дрости бо́льшия, я́ко златы́ми мони́сты укра́сился еси́, луча́ми пресве́тлыми зело́ облиста́яся.

Копие́м слове́с твои́х я́ко За́мврия пронзи́л еси́, мадиа́нстей е́реси приложи́вшася го́рько, теле́снаго о́браза отмета́ющихся яви́вшагося во пло́ти Иису́са.

Равносу́щную пропове́дал еси́ Свята́го Ду́ха си́лу Отцу́ и Сы́ну Трисо́лнечнаго Све́та, Имже Бо́жии быва́ем по пода́нию сы́нове Све́ту и и́стии насле́дницы.

Богородичен: Изба́вльшеся пе́рваго осужде́ния Ада́мова Тобо́ю, Деви́це, обрето́хом ра́дость неизглаго́ланную, благослове́ние бо все́м родила́ еси́, Сы́на Бо́жия в на́ш о́браз.

Пе́снь 5.

Ирмос: Ны́не воста́ну, — проро́чески рече́ Бо́г, — ны́не просла́влюся, ны́не вознесу́ся, па́дшаго прие́м от Де́вы и к све́ту у́мному вознося́й Моего́ Божества́.

Ма́стию свое́ю укра́сившуся тебе́, блаже́нне, до́бре, благода́ть излия́ся во устна́х твои́х, духовному́дре, и нече́ствующих глубину́ изсуши́ наводне́ну словесы́ твои́ми.

Стоя́ше кре́пко, посо́бствуя по ве́ре, му́дре, льсти́ претыка́ния посека́я сло́вом твои́м, равня́я ве́рным Боже́ственную стезю́, наставля́я во гра́д Христо́в послу́шливыя.

Преплыва́юще ди́вно бе́здну твои́м сло́вом и при́тчами, Кири́лле блаже́нне, от зимы́ мра́зныя благо́ю ве́рою в тишину́ вы́шних оби́телей вше́л еси́.

Богородичен: Спаса́я челове́ки, Отце́ви ра́вен Сы́н Челове́к быва́ет: из Тебе́, Пречи́стая, пло́ть прие́мь и земна́я Бо́гови сотвори́в и небе́сному Ца́рствию челове́ки соде́лал е́сть.

Пе́снь 6.

Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Со́нм мертви́тся, приложи́вшся агаря́ном, я́ко зми́и, живу́щим, в при́тчах твои́х Трисо́лнечнаго и Еди́наго Божества́ си́лою у́бо изнемога́я.

Яко избра́нна стрела́ яви́ся еретико́м враго́м, я́тая в те́ле святе́м, я́коже проро́чески пи́шется, храня́щаяся Божество́м и состреля́ющая враги́.

Возлюби́в измла́да прему́дрость, сестру́ себе́ прия́л ю́ еси́ и, умудри́вся Бо́гом, блаже́нне, яви́лся еси́ фило́соф.

Богородичен: Иезекии́ль Тя́ врата́ ви́де, и́миже про́йде еди́н Бо́г Вы́шний, ложесна́ свята́я Твоя́ проше́д пло́тию, Пречи́стая, и не отве́рста оста́вил е́сть и́х.

Конда́к, гла́с 2.

Тве́рдым и богодохнове́нным уче́нием просвеща́я ми́р пресве́тлыми заря́ми, обтече́, я́ко мо́лния вселе́нную, Кири́лле блаже́нне, разсева́я пресве́тлое Бо́жие сло́во, на за́паде, и се́вере, и ю́зе, ми́р просвеща́я чудесы́.

Пресве́тлое житие́ возлюби́в, му́дре, заря́ми Трисо́лнечнаго Божества́ освеще́н, прои́де, я́ко мо́лния, вселе́нную, се́верную и ю́жную просвети́в страну́, за́падным же све́т незаходи́м возсия́. Те́мже и мне́, мра́к грехо́вный прогна́в, блаже́нне, свы́ше испроси́ посла́ти благода́ть духо́вную: и́маши бо дерзнове́ние к Бо́гу непреста́нно моли́тися за вся́, ми́р просвеща́я чудесы́.

Пе́снь 7.

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Слове́сными пища́льми, блаже́нне, призыва́я о́вцы в огра́ды святы́я, му́дрыми при́тчами, красото́ю и сла́стию слове́с твои́х.

Не устраши́ся, учи́телю, во́ински еди́н вни́ти в по́лк жидо́вский, все́х же наро́д и́х сто́лп му́дростию разве́рзе, я́ко и Он ханаа́нский проро́ческими при́тчами.

Тебе́ дарова́ исто́чника знамена́на все́м пра́вей ве́ре, блаже́нне, воды́ сладото́чныя напая́юща всегда́ сыны́ благове́рия и исполня́юща, я́ко реку́, тече́нием Це́рковь Госпо́дню.

Богородичен: Небе́с ши́ршую соде́я Бо́г, Браконеиску́сная, в ложесна́ Твоя́ всели́вся, Пречи́стая, те́мже молю́ Ти ся стужа́юща мя́ прегреше́ния изба́ви широто́ю покая́ния моего́.

Пе́снь 8.

Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

К Све́ту преложи́вся, све́т яви́ся вня́тию е́же от Бо́га, о фило́софе, и́н бо обре́теся Па́вел доброде́тельми, прете́к всю́ зе́млю в язы́цех, со́лнца све́тлее сия́я, сло́вом уче́ния твоего́ вопия́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Читать еще:  Почему после заказа сорокоуста о здравии через несколько дней заболеваешь? Сорокоуст и семья. Самая сильная молитва о здравии – сорокоуст

Якоже прето́ржеся со́нм евре́йский острото́ю слове́с твои́х, блаже́нне, в гра́дех Се́верских в коза́рех приложи́ся к тебе́. Ты́ бо мно́жество посече́, учи́телю святы́й, я́ко Голиа́фа Дави́д, в пога́нех.

Вели́ка тя́ опло́та и тве́рдь земля́ Панно́нская и́мущи, блаже́нне, заблужде́ния ерети́ческая ру́шит кни́гами и триязы́чников, кре́пко науче́на тобо́ю, те́мже тя́, учи́теля му́драго, помина́юще при́сно, Христа́ прославля́ем.

Богородичен: Кни́гами уче́ний святы́х проро́к, Де́во, Богоро́дицу Тя́ ве́рою пропове́даем, Ты́ бо роди́ Отроча́, Ве́тхаго де́ньми, я́ко но́ва Челове́ка, те́мже Тя́, Пресвята́я, пое́м и превозно́сим.

Пе́снь 9.

Ирмос: Ева у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Яко свети́ло, тя́ че́стно Христо́с возложи́, бле́щущася в конца́х, му́дре, в венци́ церко́внем, Его́же ра́ди до сме́рти подвиза́ся, умножа́я ве́рных воспита́ние ра́зумом и гове́нием.

Па́влу Боже́ственному учени́к бы́л еси́, его́же де́тели после́дуя, про́йде до кра́й за́падных, сло́во разсева́я в язы́цех (в Као́не), и в Ри́ме ду́х сво́й в ру́це Бо́гу своему́ предаде́.

Яко со́лнце на земли́ возсия́, учи́телю, всю́ду при́тчами, луча́ми богогла́сия, просвеща́я, пою́щия тя́ ве́рою и о ра́це стоя́щих твоего́ те́ла, помяни́, блаже́нне, своя́ ученики́.

Богородичен: Луча́ми Твоего́ све́та, Пречи́стая, ду́шу мою́ ны́не просвети́ лежа́щу в ро́ве ги́бельнем, воздви́гни, враги́ сокруша́ющи, оскорбля́юще при́сно души́ мое́й и на грехи́ мя́ побужда́юща.

Свети́лен:

Яко свети́льника тя́ Христо́с ми́рови показа́ и учи́теля вселе́нней, преблаже́нне Кири́лле, солу́нская о́трасле, те́м и на́м, помина́ющим честну́ю твою́ па́мять, от Него́ про́сим ми́лость.

Молитва равноапостольным Киpиллу и Мефодию, учителем Словенским

О, пресла́внии просвети́телие слове́нских язы́к, святи́и равноапо́стольнии Мефо́дие и Кири́лле, ва́ших письме́н и уче́ний све́том просвети́вшеся и в ве́ре Христо́вой наста́вльшеся, я́ко ча́да ко отце́м, усе́рдно ны́не прибега́ем и сокруше́нием серде́чным мо́лимся: а́ще и заве́т ва́ших не соблюдо́хом, о угожде́нии бо Бо́гу небрего́хом и от бра́тняго единомы́слия в ве́ре отпадо́хом, оба́че я́коже дре́вле в земно́м житии́ ва́шем, си́це и ны́не гре́шных и недосто́йных не отврати́те тщи, но, я́ко иму́ще ве́лие ко Го́споду дерзнове́ние, приле́жно Того́ моли́те, да обрати́т нас в путь спасе́ния, да умири́т раздо́ры единове́рных, да приведе́т к единомы́слию отпа́вших и всех нас ду́хом любве́ да соедини́т Еди́ней Святе́й, Собо́рней и Апо́стольстей Це́ркви! Ве́мы бо, я́ко мно́го мо́жет моли́тва пра́ведных по благосе́рдию Влады́ки. Не оста́вите у́бо нас, уны́лых и недосто́йных, чад ва́ших, и́хже ра́ди грехо́в па́ства ва́ша, враждо́ю разделя́ема и собла́знами иносла́вных прельща́ема, ума́лися, о́вцы же слове́сныя, разрыва́емы, восхища́ются во́лки губи́тельными. Пода́ждьте у́бо нам моли́твами ва́шими ре́вность Правосла́вия, я́ко да оте́ческая преда́ния до́бре сохрани́м, кано́ны церко́вные ве́рно соблюде́м, вся́ких лжеуче́ний стра́нных отбежи́м и, та́ко в житии́ богоуго́дном преспева́юще, жи́зни ра́йския на Небеси́ сподо́бимся, иде́же ку́пно с ва́ми просла́вим в Тро́ице Еди́наго Бо́га во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святой равноапостольный Кирилл, учитель Словенский

Сегодня, 14/27 февраля, Православная Церковь воспоминает святого равноапостольного Кирилла, первоучителя Словенского – наряду со старшим братом его, Мефодием, одного из двух живших и подвизавшихся в IX веке свв. первоучителей и просветителей славян, прославленных Ею в лике равноапостольных.
Св. равноапостольный Кирилл (до схимничества – Константин) и его старший брат, св. равноапостольный Мефодий, происхождением своим были из богатого, именитого и благочестивого христианского семейства, проживавшего в Византийской империи, в македонском городе Солуни (ныне – Салоники, Фессалоники) и имевшего славянские корни. Всего детей в семье было семеро, и Мефодий был старший из них, а Константин – младший. С юных лет будущий славянский первоучитель имел возможность получить отменное светское и духовное образование в столице Византийской империи, обучаясь и воспитываясь вместе с также ещё юным императором Михаилом III у известнейших константинопольских преподавателей и изучив многие современные ему науки и языки, а также многочисленные труды древних и современных церковных писателей и богословов (в особенности углублённо он изучал труды великого святителя и Вселенского учителя Григория Богослова). За свой неординарный ум и обширные познания в светских и духовных науках Константин получил среди соратников прозвище Философ (Мудрец).
Окончив обучение, ещё в молодые годы будущий святой был возведён во священнический сан и получил назначение на должность хранителя патриаршей библиотеки при Соборе Св. Софии. Однако спустя немного времени он возымел желание покинуть Константинополь и принять иноческий постриг, для чего тайком от правителя удалился в одну из окрестных монастырских обителей, однако вскоре был найден императором, возвращён назад и назначен на должность преподавателя философской науки в Высшую столичную школу. Всё то же отменное образование, а также природный ум и дар рассуждения позволили св. Константину с лёгкостью победить в диспуте главного адепта иконоборческой ереси, именем Анний, после чего он был отправлен императором к сарацинам (магометанам, нынешним мусульманам) для участия в диспуте о Святой Троице, в котором им также была одержана победа. Через какое-то время св. Константин принял решение удалиться к старшему своему брату Мефодию, в одну из иноческих обителей, находившихся на Олимпе, дабы там пребывать в монашеском уединении, молитве и богомыслии, изучая богословские и духовно-нравственные труды свв. Отцов. Однако вскоре, в 857г., уже оба были вызваны императором в столицу и отправлены на проповедь Св. Евангелия к хазарам. По пути братья решили ненадолго задержаться в г. Корсуни (нынешний Херсонес), где совершилось чудесное обретение ими из морских вод честных мощей сщмч. Климента, папы Римского и где св. Константин познакомился с человеком, говорившим на русском языке, у которого стал обучаться чтению и письму. Прибыв к хазарам, одержав своей пламенной Евангельской проповедью победу в прениях с иудеями и магометанами и обратив хазарского князя и всех его подданных ко Христу, свв. братья испросили у хана в благодарность за их успешную миссию дать свободу 200 греческим пленным, на обратном пути забрали с собой из Корсуни честные мощи сщмч. Климента Римского и вернулись домой. Св. Константин остался жить в столице, а брат его, св. Мефодий, был поставлен игуменом в одну из иноческих обителей, находившихся возле горы Олимп.
В 862г. к императору Михаилу от князя Моравии Ростислава прибыли посланники с просьбой послать туда христианских миссионеров, могущих (в противовес притязаниям на церковную власть германских архиереев и иереев, которые вели там богослужения на латыни), совершать проповедь на понятном славянам языке. В 863г., перед тем, как отправиться с миссией в Моравию, пребывая в строгом посте и усиленно молясь, св. Константин, при участии брата Мефодия и некоторых своих учеников, создал славянский алфавит и сделал перевод на славянский Св. Евангелия, Апостола, Псалтири и некоторых богослужебных книг. После этого свв. братья, принятые в Моравии с большими почестями, стали обучать клириков моравских храмов богослужению на родном языке, чем вызвали негодование германских архиереев, которые считали, что христианские богослужения должны совершаться только на одном из трёх языков – на еврейском, греческом или на латыни, и которыми по этому поводу была подана папе Римскому Адриану жалоба на обоих братьев. Однако свв. братья, взяв с собой честные мощи Климента, папы Римского, обретенные ими в Корсуни, отправились к папе Адриану с просьбой официально утвердить 4-й богослужебный язык – церковнославянский. Возликовав при виде обретенных ими св. мощей папы Климента, предстоятель Римской кафедры с радостью официально утвердил славянский язык как один из богослужебных, повелев служить на нём Божественную Литургию также и в храмах в Риме.
В этой поездке в Рим св. Константин, ослабев от трудов, захворал и, будучи загодя извещён о близящемся смертном часе в чудесном видении от Господа, изъявил желание усугубить иноческий подвиг и был пострижен в схиму с именем Кирилл. По прошествии 50-и дней после этого, 14 февраля 869г. (будучи всего 42-х лет от роду), св. Кирилл отошёл ко Господу, завещав старшему брату Мефодию продолжить великое дело просвещения славян светом Веры Христовой на их родном языке. Не вняв прошению св. Мефодия отдать ему честные останки брата для захоронения на родине, папа Адриан повелел с честью положить их рядом с обретенными ими мощами сщмч. Климента, папы Римского, в одноименном храме в Риме. Тогда же от мощей св. Кирилла стало совершаться множество чудес.
Точное время, когда первоучители и просветители Словенские Кирилл и Мефодий были причислены к лику святых, неизвестно. Русская Православная Церковь чтит память этих святых начиная с XI века, а самые первые службы им, о которых известно ныне, относятся к XIII веку. Общецерковное почитание памяти святых равноапостольных Кирилла и Мефодия было учреждено Русской Православной Церковью в 1863г.

Читать еще:  Слова во время крещения. Крещение! Что нужно для крещения ребёнка

Дни чествования памяти св. равноапостольного Кирилла, учителя Словенского:
14/27 февраля – день памяти (день преставления)
11/24 мая – совместная память равноапостольных Мефодия и Кирилла, учителей Словенских
10/23 октября – в Соборе Волынских святых

Тропарь равноапостольному Кириллу Философу, учителю Словенскому, глас 4
От пеле́н приле́жно/ прему́дрость сестру́ себе́ сотвори́в, Богогла́се,/ пресве́тлую ви́дев, я́ко деви́цу чи́сту,/ ю́же прие́м, приведе́,/ я́ко мони́сты златы́ми се́ю укра́сив свою́ ду́шу и ум,/ и обре́теся я́ко други́й Кири́лл, блаже́нне,// ра́зумом и и́менем му́дре.

Тропарь равноапостольным Киpиллу и Мефодию, учителем Словенским, глас 4
Я́ко апо́столом единонpа́внии/ и слове́нских стpан учи́телие,/ Киpи́лле и Мефо́дие Богому́дpии,/ Влады́ку всех моли́те,/ вся язы́ки слове́нския утвеpди́ти в Пpавосла́вии и единомы́слии,/ умиpи́ти миp// и спасти́ ду́ши на́ша.

Источники:

http://diak.ortox.ru/*_apostolam_i_ravnoapostolnym/view/id/4596
http://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_fevral/kan_27fevr_kirill.html
http://russkurs.ru/post/sviatoi-ravnoapostolnyi-k/

Ссылка на основную публикацию
Статьи на тему: