Взбранной воеводе. Взбранной воеводе победительная молитва

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Акафист Божией Матери Взбранной Воеводе

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † – https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 58 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывание святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

В теперешнем веке на пороге новых испытаний было преображено интересным образом чудотворное изображение Ченстоховской Богоматери, или как ее еще называют Русская Богородица, а также Взбранная Воевода, на которой показан лик Царицы Небесной в кольчуге с одетым на голову полководческом шлеме.

Акафист Взбранной Воеводе

Именно этот экземпляр иконы, где Богоматерь изображается в кольчуге как раз таки и получила наибольшее распространение. Обычно перед началом крестных походов читали молебни и акафист Божией Матери Взбранной Воеводе, тем самым получая от чудотворного изображения определенную защиту и помощь в сложных ситуациях.

По одному из существующих ныне преданий этот лик является одним из семидесяти священных образов Богородицы, написанием которых занимался святой евангелист из Иерусалима – Лука (в Сионской горнице). Затем спустя несколько столетий проводя паломничество на священной земле, равноапостольная правительница

Елена пребывая в Иерусалиме, получила от христианского народа в дар это чудотворное изображение, которое затем на протяжении пяти столетий находилось в императорской дворцовой часовне в городе Константинополь. Однако после по одной из имеющихся версий равноапостольными священнослужителями Мефодием и Кириллом эта самая икона была доставлена из Византии к Славянским землям.

Что касается дня празднования в память об обретении этого лика, то он приходится ежегодно на 19-е марта, тогда произносят акафист Богородице Взбранной Воеводе, а также обращаются в молитвенном прошении.

При этом искренняя молитва способна поможет:

  • Справиться с неурядицами;
  • Защитить себя от дурного влияния и воздействия злых сил;
  • Указать путь истинный;
  • Усмирить нарастающую вражду между людьми (не только чужими, но и близкими).

Научиться понимать молитвы — кондак Богородице

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице, но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти; радуйся, Невесто Неневестная.

Тебе, непобедимой Военачальнице, как избавившиеся от зла, благодарственную песнь воспеваем, рабы Твои, Богородица. Но Ты, как имеющая силу непобедимую, от всех бед нас освободи, да взываем к Тебе: радуйся, Невеста Вечнодевственная.

Взбранной Воеводенепобедимой Воеводе (взбранной – непобедимой в бранях – сражениях), Предводительнице, Военачальнице.
Победительнаяпобедная (триумфальная) благодарственная песнь.
Яко избавльшеся от злыхтак как избавились (буквально: как избавившиеся) от зла (бед).
Благодарственнаяблагодарственное (благодарственную песнь).
Восписуем Тивоспеваем (буквально: пишем) Тебе.
Яко имущая державу(Ты), как имеющая силу (могущество).
Свободиосвободи (спаси).
Да зовем Тида взываем к Тебе.
Неневестнаяне вступившая в брак (буквальный перевод греческого слова).

Акафист Пресвятой Богородице, начинающийся этим кондаком, написан в VII веке в Константинополе. Это – первый (и прекраснейший) из акафистов, ставший образцом для всех последующих. Все 12 икосов акафиста заканчиваются многократными “перепевами” Архангельского приветствия Пресвятой Деве – “радуйся!”, заключительное из которых – Радуйся, Невесто Неневестная! Мы величаем небесную чистоту Неискусобрачной Девы, неизреченно родившей Христа Бога нашего, и в Своей чистоте “Честнейшая Херувим” Невеста Неневестная предстает перед нами как величайшая воительница с силами зла – Взбранная Воевода, имущая державу непобедимую.

Радуйся, Невесто Неневестная! Если мы обратимся к греческому языку, на котором написан акафист, то увидим, что все эти три слова, с буквальной точностью переведенные на церковнославянский язык и вошедшие в наше религиозное сознание, должны были восприниматься греками несколько иначе, чем воспринимаем их мы.

Радуйся – приветствие Архангела Гавриила, донесенное до нас Евангелием, – и до Рождества Христова, и после него было на греческом языке обычным приветствием – тем же, что наше “здравствуй”. В явлении Ангела, в его дивных и таинственных словах внутренний смысл приветствия, забываемый в обыденной жизни, конечно, обновился и засиял со всею силой; акафист Пресвятой Богородице (и всякий позднейший вдохновенно сочиненный акафист), весь пронизанный этими “радуйся!” и искрящийся радостью величания, также воскрешает дремлющее в обыденном языке значение греческого слова. Но в русском (и древнерусском) языке приветствовали друг друга не словом “радуйся”, а словом “здравствуй” (в котором мы обычно забываем пожелание здоровья). “Радуйся” остается для нас словом всегда более насыщенным, особенным – осознанным словом о радости, неповторимым приветствием для Пречистой Девы Марии и святых Божиих.

Читать еще:  К чему снится другая страна америка. К чему снится америка

Невесто Неневестная – прямой, буквальный перевод двух греческих слов. Церковнославянскому невеста соответствует греческое слово νύμφη “нимфа”, которое означает не только девушку-невесту, но и новобрачную жену, и молодую женщину. Новый Завет (и греческий перевод Библии) придал этому слову огромную мистическую глубину: Невеста Агнца в Откровении Иоанна Богослова (Откр.19, 7; 21, 9; 22, 17) не только предназначена Ему, но и состоит с Ним в таинственном браке; это образ и Богоматери, и Церкви (в ней мы узнаем невесту Песни Песней и пророческих книг Писания). А греческое слово ανύμφευτος, переведенное славянским словом неневестная – это отрицательная форма от первого слова, означающая “не вступившая в брак”; это слово было вполне обычно для греческого языка. Для греческого, но не для славянского! Ведь в славянском невеста – это именно не-ведомая, непознанная (то есть как раз то, чему соответствует греческое неневестная) девушка, не вступившая в брак, хотя и предназначенная к нему; слово само несет в себе значение чистоты. Внутри славянского языка слово неневестная труднообъяснимо. Оно вносит новый оттенок смысла в выражение акафиста: Чистая Невеста, но – Неневестная, не обыкновенная, не сопоставимая ни с какой иной невестой.

Другие славянские эпитеты Богородицы, соответствующие слову Неневестная, – Неискусобрачная, Неискусомужняя.

Взбранной Воеводе победительная… Эти слова почти все мы привыкли на слух воспринимать как единое целое, поэтому не чувствуем структуру фразы (достаточно простую): (кому?) Взбранной Воеводе (мы) восписуем (что?) победительная благодарственная, то есть победную благодарственную песнь, (почему?) яко избавльшеся от злых – так как избавились от бед.

Преславная Приснодево, Мати Христа Бога, принеси нашу молитву Сыну Твоему и Богу нашему, да спасет Тобою души наша.

Преславная Приснодева, Матерь Христа Бога, принеси нашу молитву Сыну Твоему и Богу нашему, да спасет Твоим заступничеством души наши.

Все упование мое на Тя возлагаю, Мати Божия, сохрани мя под кровом Твоим.

Всю надежду мою на Тебя возлагаю, Матерь Божия, сохрани меня под покровом Твоим.

Богородице Дево, не презри мене грешнаго, требующа Твоея помощи и Твоего заступления, на Тя бо упова душа моя, и помилуй мя.

Богородица Дева, не презри меня, грешного, нуждающегося в Твоей помощи и в Твоем заступничестве, ибо на Тебя надеется душа моя, и помилуй меня.

Приснодева – всегда Дева.
Тобоюздесь: через Тебя, Твоим заступничеством.
Под кровом – под покровом, защитой.
Не презри мене грешнаго – не пренебрегай (не гнушайся) мною, грешным.
Требующа Твоея помощи и Твоего заступления – нуждающегося в Твоей помощи и Твоей защите.
На Тя бо упова – ибо на Тебя уповает, надеется.

Молитвы “Преславная Приснодево…” и “Все упование мое…” – творения преподобного Иоанна Дамаскина.

Взбранной воеводе. Взбранной воеводе победительная молитва

Акафист Пресвятой Богородице
“Взбранной Воеводе победительная”
или “Радуйся Невеста Неневестная”

Кондак 1
Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от
злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои,
Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от
всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто
Неневестная.
Икос 1
Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице:
радуйся! И со безплотным гласом воплощаема Тя зря,
Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая:
Радуйся, Еюже радость возсияет: радуйся, Еюже клятва
исчезнет.
Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных
избавление.
Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими
помыслы; радуйся, глубино неудобозримая и Ангельскима
очима.
Радуйся, яко еси Царево седалище; радуйся, яко носиши
Носящаго вся.
Радуйся, Звездо, являющая Солнце; радуйся, утробо
Божественнаго воплощения.
Радуйся, Еюже обновляется тварь; радуйся, Еюже
покланяемся Творцу.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 2
Видящи Святая Себе в чистоте, глаголет Гавриилу
дерзостно: преславное твоего гласа неудобоприятельно
души моей является: безсеменнаго бо зачатия рождество
како глаголеши, зовый: Аллилуиа.

Икос 2
Разум недоразумеваемый разумети Дева ищущи, возопи к
служащему: из боку чисту, Сыну како есть родитися мощно,
рцы Ми? К Нейже он рече со страхом, обаче зовый сице:
Радуйся, совета неизреченнаго таиннице; радуйся,
молчания просящих веро.
Радуйся, чудес Христовых начало; радуйся, велений Его
главизно.
Радуйся, лествице небесная, Еюже сниде Бог; радуйся,
мосте, преводяй сущих от земли на небо.
Радуйся, Ангелов многословущее чудо; радуйся, бесов
многоплачевный струпе.
Радуйся, Свет неизреченно родившая; радуйся, еже како, ни
единаго же научившая.
Радуйся, премудрых превосходящая разум; радуйся, верных
озаряющая смыслы.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 3
Сила Вышняго осени тогда к зачатию браконеискусную, и
благоплодная Тоя ложесна яко село показа сладкое всем,
хотящим жати спасение, внегда пети сице: Аллилуиа.

Икос 3
Имущи Богоприятную Дева утробу, востече ко Елисавети:
младенец же оноя, абие познав Сея целование, радовашеся, и
играньми, яко песньми, вопияше к Богородице:
Радуйся, отрасли неувядаемая розго; радуйся, Плода
безсмертнаго стяжание.
Радуйся, Делателя делающая Человеколюбца; радуйся,
Садителя жизни нашея рождшая.
Радуйся, ниво, растящая гобзование щедрот; радуйся,
трапезо, носящая обилие очищения.
Радуйся, яко рай пищный процветаеши; радуйся, яко
пристанище душам готовиши.
Радуйся, приятное молитвы кадило; радуйся, всего мира
очищение.
Радуйся, Божие к смертным благоволение; радуйся,
смертных к Богу дерзновение.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Читать еще:  1956 год рождения год кого.

Кондак 4
Бурю внутрь имея помышлений сумнительных,
целомудренный Иосиф смятеся, к Тебе зря небрачней и
бракоокрадованную помышляя, Непорочная; уведев же Твое
зачатие от Духа Свята, рече: Аллилуиа.

Икос 4
Слышаша пастырие Ангелов поющих плотское Христово
пришествие, и текше яко к Пастырю, видят Сего яко агнца
непорочна, во чреве Мариине упасшася, Юже поюще реша:
Радуйся, Агнца и Пастыря Мати; радуйся, дворе словесных
овец.
Радуйся, невидимых врагов мучение; радуйся, райских
дверей отверзение.
Радуйся, яко небесная срадуются земным; радуйся, яко
земная сликовствуют небесным.
Радуйся, Апостолов немолчная уста; радуйся,
страстотерпцев непобедимая дерзосте.
Радуйся, твердое веры утверждение; радуйся, светлое
благодати познание.
Радуйся, Еюже обнажися ад; радуйся, Еюже облекохомся
славою.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 5
Боготечную звезду узревше волсви, тоя последоваша зари;
и яко светильник держаще ю, тою испытаху крепкаго Царя,
и достигше Непостижимаго, возрадовашася, Ему вопиюще:
Аллилуиа.

Икос 5
Видеша отроцы халдейстии на руку Девичу Создавшаго
руками человеки, и Владыку разумевающе Его, аще и рабий
прият зрак, потщашася дарми послужити Ему, и возопити
Благословенней:
Радуйся, Звезды незаходимыя Мати; радуйся, заре
таинственнаго дне.
Радуйся, прелести пещь угасившая; радуйся, Троицы
таинники просвещающая.
Радуйся, мучителя безчеловечнаго изметающая от
начальства; радуйся, Господа Человеколюбца показавшая
Христа.
Радуйся, варварскаго избавляющая служения; радуйся,
тимения изымающая дел.
Радуйся, огня поклонение угасившая; радуйся, пламене
страстей изменяющая.
Радуйся, верных наставнице целомудрия; радуйся, всех
родов веселие.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 6
Проповедницы богоноснии бывше волсви, возратишася в
Вавилон, скончавше Твое пророчество, и проповедавше Тя
Христа всем, оставиша Ирода яко буесловна, не ведуща пети:
Аллилуиа.

Икос 6
Возсиявый во Египте просвещение истины, отгнал еси лжи
тьму: идоли бо его, Спасе, не терпяще Твоея крепости,
падоша, сих же избавльшиися вопияху к Богородице:
Радуйся, исправление человеков; радуйся, низпадение
бесов.
Радуйся, прелести державу поправшая; радуйся идольскую
лесть обличившая.
Радуйся, море, потопившее фараона мысленнаго; радуйся,
каменю, напоивший жаждущия жизни.
Радуйся, огненный столпе, наставляяй сущия во тьме;
радуйся, покрове миру, ширший облака.
Радуйся, пище, манны приемнице; радуйся, сладости святыя
служительнице.
Радуйся, земле обетования; радуйся, из неяже течет мед и
млеко.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 7
Хотящу Симеону от нынешняго века преславитися
прелестнаго, вдался еси яко младенец тому, но познался еси
ему и Бог совершенный. Темже удивися Твоей неизреченней
премудрости, зовый: Аллилуиа.

Икос 7
Новую показа тварь, явлься Зиждитель нам от Него
бывшим, из безсеменныя прозяб утробы, и сохранив Ю,
якоже бе, нетленну, да чудо видяще, воспоим Ю, вопиюще:
Радуйся, цвете нетления; радуйся, венче воздержания.
Радуйся, воскресения образ облистающая; радуйся,
ангельское житие являющая.
Радуйся, древо светоплодовитое, от негоже питаются
вернии; радуйся, древо благосеннолиственное, имже
покрываются мнози.
Радуйся, во чреве носящая Избавителя плененным; радуйся,
рождшая Наставника заблуждшим.
Радуйся, Судии праведнаго умоление; радуйся, многих
согрешений прощение.
Радуйся, одеждо нагих дерзновения; радуйся, любы, всякое
желание побеждающая.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 8
Странное рождество видевше, устранимся мира, ум на
небеса преложше: сего бо ради высокий Бог на земли явися
смиренный человек, хотяй привлещи к высоте Тому
вопиющия: Аллилуиа.

Икос 8
Весь бе в нижних и вышних никакоже отступи неописанное
Слово: снизхождение бо Божественное, не прехождение же
местное бысть, и рождество от Девы Богоприятныя,
слышащия сия:
Радуйся, Бога невместимаго вместилище; радуйся, честнаго
таинства двери.
Радуйся, неверных сумнительное слышание; радуйся,
верных известная похвало.
Радуйся, колеснице пресвятая Сущаго на херувимех;
Радуйся, селение преславное Сущаго на серафимех.
Радуйся, противная в тожде собравшая; радуйся, девство и
рождество сочетавшая.
Радуйся, Еюже разрешися преступление; радуйся, Еюже
отверзеся рай.
Радуйся, ключу Царствия Христова; радуйся, надеждо благ
вечных.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 9
Всякое естество ангельское удивися великому Твоего
вочеловечения делу: неприступнаго бо яко Бога, зряше всем
приступнаго Человека, нам убо спребывающа, слышаща же
от всех: Аллилуиа.

Икос 9
Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя видим о Тебе,
Богородице, недоумевают бо глаголати, еже како и Дева
пребываеши, и родити возмогла еси. Мы же, таинству
дивящеся, верно вопием:
Радуйся, премудрости Божия приятелище; радуйся,
промышления Его сокровище.
Радуйся, любомудрыя немудрыя являющая; радуйся,
хитрословесныя безсловесныя обличающая.
Радуйся, яко обуяша лютии взыскателе; радуйся, яко
увядоша баснотворцы.
Радуйся, афинейская плетения растерзающая; радуйся,
рыбарския мрежи исполняющая.
Радуйся, из глубины неведения извлачающая; радуйся,
многи в разуме просвещающая.
Радуйся, кораблю хотящих спастися; радуйся, пристанище
житейских плаваний.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Читать еще:  Сон сломанная нога у меня. Сны на букву

Кондак 10
Спасти хотя мир, Иже всех Украситель, к сему самообетован
прииде, и пастырь сый, яко Бог, нас ради явися по нам
Человек: подобным бо подобное призвав, яко Бог слышит:
Аллилуиа.

Икос 10
Стена еси девам, Богородице Дево, и всем к Тебе
прибегающим: ибо небесе и земли Творец устрои Тя,
Пречистая, вселься во утробе Твоей, и вся приглашати Тебе
научи:
Радуйся, столпе девства; радуйся, дверь спасения.
Радуйся, начальнице мысленнаго наздания; радуйся,
подательнице Божественныя благости.
Радуйся, Ты бо обновила еси зачатыя студно; радуйся, Ты бо
наказала еси окраденныя умом.
Радуйся, тлителя смыслов упраждняющая; радуйся, Сеятеля
чистоты рождшая.
Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения; радуйся,
верных Господеви сочетавшая.
Радуйся, добрая младопитательнице девам; радуйся,
невестокрасительнице душ святых.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 11
Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко
множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песка
песни аще приносим Ти, царю Святый, ничтоже совершаем
достойно, яже дал еси нам, Тебе вопиющим: Аллилуиа.

Икос 11
Светоприемную свещу, сущим во тьме явльшуюся, зрим
Святую Деву, невещественный бо вжигающи огнь,
наставляет к разуму Божественному вся, зарею ум
просвещающая, званием же почитаемая, сими:
Радуйся, луче умнаго Солнца; радуйся, светило
незаходимаго Света.
Радуйся, молние, души просвещающая; радуйся, яко гром враги
устрашающая.
Радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение; радуйся,
яко многотекущую источаеши реку.
Радуйся, купели живописующая образ; радуйся, греховную
отъемлющая скверну.
Радуйся, бане, омывающая совесть; радуйся, чаше, черплющая
радость.
Радуйся, обоняние Христова Благоухания; радуйся, животе
тайнаго веселия.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 12
Благодать дати восхотев, долгов древних, всех долгов Решитель
человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати, и раздрав
рукописание, слышит от всех сице: Аллилуиа.

Икос 12
Поюще Твое Рождество, хвалим Тя вси, яко одушевленный храм,
Богородице: во Твоей бо вселився утробе содержай вся рукою
Господь, освяти, прослави и научи вопити Тебе всех:
Радуйся, селение Бога и Слова; радуйся, святая святых большая.
Радуйся, ковчеже, позлащенный Духом; радуйся, сокровище
живота неистощимое.
Радуйся, честный венче царей благочестивых; радуйся, честная
похвало иереев благоговейных.
Радуйся, Церкве непоколебимый столпе; радуйся, Царствия
нерушимая стено.
Радуйся, Еюже воздвижутся победы; радуйся, Еюже низпадают
врази.
Радуйся, тела моего врачевание; радуйся, души моея спасение.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 13
О Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово!
Нынешнее приемши приношение, от всякия избави напасти всех,
и будущия изми муки, Тебе вопиющих: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос: “Ангел
предстатель. ” и 1-й кондак: “Взбранной Воеводе. “. )

Молитва первая
О, Пресвятая Госпоже Владычице Богородице, вышши еси
всех Ангел и Архангел, и всея твари честнейши, помощнице
еси обидимых, ненадеющихся надеяние, убогих заступнице,
печальных утешение, алчущих кормительнице, нагих
одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан
всех поможение и заступление. О, Всемилостивая Госпоже,
дево Богородице Владычице, милостию Твоею спаси и
помилуй святейшия патриархи православныя,
архиепископы и епископы и весь священнический и
иноческий чин, и вся православныя христианы ризою Твоею
честною защити; и умоли, Госпоже, из Тебе без семене
воплотившагося Христа Бога нашего, да препояшет нас
силою Своею свыше, на невидимыя и видимыя враги наша.
О, Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице!
Воздвигни нас из глубины греховныя и избави нас от глада,
губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от
нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от
напрасныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных
ветр, и от смертоносныя язвы, и от всякаго зла. Подаждь,
Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным
христианом, просвети им ум, и очи сердечнии, еже ко
спасению; и сподоби ны, грешныя рабы Твоя, Царствия Сына
Твоего, Христа Бога нашего; яко держава Его благословена и
препрославлена, со Безначальным Его Отцем, и с
Пресвятым, и Благим, Животворящим Его Духом, ныне и
присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая
О, Пресвятая Дево Мати Господа, Царице Небесе и земли!
Вонми многоболезненному воздыханию душ наших, призри
с высоты святыя Твоея на нас, с верою и любовию
покланяющихся пречистому образу Твоему. Се бо грехми
погружаемии и скорбьми обуреваемии, взирая на Твой
образ, яко живей Ти сущей с нами, просим смиренныя
моления наша. Не имамы бо ни иныя помощи, ни инаго
предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о, Мати всех
скорбящих и обремененных. Помози нам немощным, утоли
скорбь нашу, настави на путь правый нас, заблуждающих,
уврачуй и спаси безнадежных, даруй нам прочее время
живота нашего в мире и тишине проводити, подаждь
христианскую кончину, и на Страшнем суде Сына Твоего
явися нам милосердая Заступница, да всегда поем, величаем
и славим Тя, яко благую Заступницу рода христианскаго, со
всеми угодившими Богу. Аминь.

Источники:

http://ikona-i-molitva.info/akafist-bozhiej-materi-vzbrannoj-voevode/
http://iksha-hram.ru/prixodskaya-biblioteka/nauchitsya-ponimat-molitvy-kondak-bogorodice/
http://nikola.kz/publ/akafisty_bozhiej_materi/akafist_presvjatoj_bogorodice_vzbrannoj_voevode_pobeditelnaja_ili_radujsja_nevesta_nenevestnaja/6-1-0-41

Ссылка на основную публикацию
Статьи на тему: