Васи́лий Мирожин. Кондак, глас той же

Содержание

Васи́лий Мирожин. Кондак, глас той же

Н а Престоле огнезрачнем / в Вышних седяй со Отцем Безначальным и Божественным Твоим Духом, / благоволил еси родитися на земли / от Отроковицы Неискусомужныя, Твоея Матере, Иисусе, / сего ради и обрезан был еси, яко Человек осмодневный. / Слава всеблагому Твоему совету, / слава смотрению Твоему, / слава снизхождению Твоему, Едине Человеколюбче.

Н а престоле огневидном / восседающий на небесах со Отцом Безначальным и Божественным Твоим Духом / благоволил Ты родиться на земле от Отроковицы, / не познавшей мужа Матери Твоей, Иисусе; / потому как человек и был Ты в день восьмой обрезан. / Слава Твоему всеблагому изволению; / слава промыслу Твоему; / слава снисшествию Твоему, единый Человеколюбец!

Тропарь святаго, глас той же:

Тропарь святого, глас тот же

В о всю землю изыде вещание твое, / яко приемшую слово твое, / имже боголепно научил еси, / естество сущих уяснил еси, / человеческия обычаи украсил еси, / царское священие, отче преподобне, / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

П о всей земле прошел голос твой, / ибо приняла она слово твоё: / им ты истины веры богодостойно изложил, / природу всего существующего изъяснил, / человеческие обычаи благоукрасил, – / царственный священник, отче преподобный, / моли Христа Бога о спасении душ наших.

Слава, кондак святаго, глас 4
Подобен: Явился еси днесь:

Слава, кондак святого, глас 4
Подобен: Явился Ты в сей день:

Я вился еси основание непоколебимое Церкве, / подая всем некрадомое господьство человеком, / запечатлея твоими веленьми, / небоявленне Василие преподобне.

Я вился ты непоколебимым основанием Церкви, / оделяя всех людей неприкосновенным достоянием / и запечатывая его твоими учениями, / открывающий небесное Василий преподобный.

И ныне, кондак праздника, глас 3.
Подобен: Дева в сей день:

И ныне, кондак праздника, глас 3
Подобен: Дева в сей день:

В сех Господь обрезание претерпевает / и согрешения человеческие, как благой, отсекает, / дает в сей день спасение миру; / радуется же на небесах и иерарх Творца / и светоносный божественный служитель таинств Христовых Василий.

В сех Господь обрезание претерпевает / и согрешения человеческие, как благой, отсекает, / дает в сей день спасение миру; / радуется же на небесах и иерарх Творца / и светоносный божественный служитель таинств Христовых Василий.

Прокимен, глас 6:

Спаси, Господи, люди Твоя / и благослови достояние Твое. Стих: К Тебе, Господи, воззову, Боже мой: да не премолчиши от мене.

Прокимен, глас 6

Спаси, Господи, народ Твой / и благослови наследие Твоё. Стих: К Тебе, Господи, я воззову: Боже мой, не промолчи, презрев меня.

И святаго, глас 1:

Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум.

И святому, глас 1

Уста мои изрекут премудрость, / и размышление сердца моего – разум.

Апостол
к Колоссаем, зачало 254:

Апостол
Послание к Колоссянам, зачало 254

Братие, блюдитеся, да никтоже вас будет прельщая философиею и тщетною лестию, по преданию человеческому, по стихиам мира, а не по Христе. Яко в том живет всяко исполнение Божества телесне. И да будете в Нем исполнени, иже есть глава всякому началу и власти: о Немже и обрезани бысте обрезанием нерукотворенным, в совлечении тела греховнаго плоти, во обрезании Христове, спогребшеся Ему крещением: о Немже и совостасте верою, действом Бога, воскресившаго Его из мертвых.

Братья, смотрите, чтобы кто не увлек вас философией и пустым обольщением по преданию человеческому, по стихиям мира, а не по Христу; ибо в Нем обитает вся полнота Божества телесно, и вы преисполнены в Нем, Который есть глава всякого начала и власти; в Нем вы и обрезаны были обрезанием нерукотворенным в совлечении греховного тела плоти, обрезанием Христовым, погребенные с Ним в крещении, в котором вы и воздвигнуты были с Ним чрез веру в действие Бога, воздвигшего Его из мёртвых. Кол 2:8–12

И святаго,
ко Евреем, зачало 318:

И святому
Послание к Евреям, зачало 318А

Братие, таков нам подобаше архиерей, преподобен, незлобив, безсквернен, отлучен от грешник и вышше Небес быв. Иже не имать по вся дни нужды, якоже первосвященницы, прежде о своих гресех жертвы приносити, потом же о людских: сие бо сотвори единою, Себе принес. Закон бо человеки поставляет первосвященники, имущыя немощь: слово же клятвенное, еже по законе, Сына во веки совершенна. Глава же о глаголемых: такова имамы первосвященника, иже седе одесную Престола Величествия на Небесех, святым служитель и скинии истинней, юже водрузи Господь, а не человек.

Читать еще:  Беременная жена во сне к чему. Сонник: к чему снится беременная жена

Братья, такой и подобал нам Первосвященник: святой, непричастный злу, непорочный, отделенный от грешников и вознесенный превыше небес, Который не имеет нужды ежедневно, как те первосвященники, сперва за свои грехи приносить жертвы, затем за грехи народа: ибо это Он сделал раз навсегда, принеся в жертву Себя Самого. Ибо Закон ставит первосвященниками людей, имеющих немощь, а слово с клятвой, бывшей после Закона, поставило Сына вовек совершенного. В том же, о чем говорится, главное есть то: мы имеем такого Первосвященника, Который воссел по правую сторону престола Величества на небесах, как служитель святилища и скинии истинной, которую установил Господь, а не человек. Евр 7:26–8:2

Аллилуия, глас 8:

Пасый Израиля вонми, наставляяй яко овча Иосифа. Стих: Уста праведнаго поучатся премудрости, и язык его возглаголет суд.

Аллилуия, глас 8

Пастырь Израиля, внемли, ведущий, как овец Иосифа. Стих: Уста праведного изрекут премудрость, и язык его возвестит суд.

Евангелие от Луки, зачало 6:

Евангелие от Луки, зачало 6

Во время оно, возвратишася пастырие, славяще и хваляще Бога о всех, яже слышаша и видеша, якоже глаголано бысть к ним. И егда исполнишася осмь дний, да обрежут Его, и нарекоша имя Ему Иисус, нареченное Ангелом прежде даже не зачатся во чреве. Отроча же растяше, и крепляшеся духом, исполняяся премудрости, и благодать Божия бе на Нем. И хождаста родителя Его на всяко лето во Иерусалим в праздник пасхи. И егда бысть двоюнадесяте лету, восходящым им во Иерусалим по обычаю праздника. И скончавшем дни, и возвращающимся им, оста отрок Иисус во Иерусалим. И не разуме Иосиф и Мати Его. Мневша же Его во дружине суща, преидоста дне путь, и искаста Его во сродницех, и в знаемых. И не обретша Его, возвратистася во Иерусалим, взыскающа Его. И бысть, по триех днех, обретоста Его в церкви, седяща посреде учителей, и послушающа их, и вопрошающа их. Ужасахуся же вси послушающии Его о разуме и о ответех Его. И видевша Его, дивистася, и к Нему Мати Его рече: Чадо, что сотвори нама тако? Се, отец Твой и Аз боляща искахома Тебе. И рече к нима: что яко искаста Мене? Не веста ли, яко в тех, яже Отца Моего, достоит быти Ми? И та не разуместа глагола, иже глагола има. И сниде с нима, и прииде в Назарет: и бе повинуяся има. И Мати Его соблюдаше вся глаголы сия в сердцы Своем. И Иисус преспеваше премудростию и возрастом, и благодатию у Бога и человек.

В то время возвратились пастухи, славя и хваля Бога за все, что они увидели и услышали, как было сказано им. И когда исполнилось восемь дней, чтобы обрезать Дитя, тогда и наречено было имя Ему: Иисус, данное Ангелом прежде зачатия Его во чреве. Дитя же росло и укреплялось духом, исполняясь премудрости, и благодать Божия была на Нем. И ходили родители Его каждый год в Иерусалим на праздник Пасхи. И по достижении Им двенадцати лет, когда восходили они в Иерусалим по обычаю Праздника, и завершили положенные дни, – при возвращении их остался Отрок Иисус в Иерусалиме, и не заметили того Иосиф и Матерь Его. Думая же, что Он со спутниками, прошли они дневной путь и стали искать Его среди родственников и знакомых; и не найдя Его, вернулись в Иерусалим, ища Его. И было: через три дня нашли они Его в храме, сидящего между учителями и слушающего их, и задающего им вопросы; и все, слышавшие Его, изумлялись разуму и ответам Его. И увидев Его, они поразились; и сказала Ему Матерь Его: “Дитя Мое! Почему поступил Ты с нами так? Вот, отец Твой и Я в скорби искали Тебя”. И сказал Он им: “Что же вы искали Меня? Не знали вы, что Мне надлежит быть в том, что принадлежит Отцу Моему?” И они не поняли слова, которое Он сказал им. И Он ушел с ними, и пришел в Назарет, и был в повиновении у них; и Матерь Его сохраняла все слова эти в сердце Своем. А Иисус преуспевал в премудрости, и возрасте, и любви у Бога и людей. Лк 2:20–21, 40–52

И святаго, зачало 24:

И святому Евангелие от Луки, зачало 24

Во время оно, ста Иисус на месте равне, и народ ученик Его, и множество много людей от всея Иудеи и Иерусалима, и помория Тирска и Сидонска, иже приидоша послушати Его и исцелитися от недуг своих, и страждущии от дух нечистых, и исцеляхуся. И весь народ искаше прикасатися Ему, яко сила от Него исхождаше, и исцеляше вся. И той возвед очи свои на ученики своя, глаголаше: блажени нищии духом, яко ваше есть Царствие Божие. Блажени, алчущии ныне, яко насытитеся. Блажени, плачущии ныне, яко возсмеетеся. Блажени будете, егда возненавидят вас человецы, и егда разлучат вы и поносят, и пронесут имя ваше яко зло, Сына Человеческаго ради. Возрадуйтеся в той день и взыграйте: се бо мзда ваша многа на небеси.

Читать еще:  Народные приметы на 29 января. Из мыслей на каждый день, собранных Львом Толстым

В то время стал Иисус на ровном месте, и толпа учеников Его и великое множество народа из всей Иудеи и Иерусалима и с побережья Тира и Сидона, – они пришли послушать Его и исцелиться от болезней своих; также – мучимые духами нечистыми; и исцелялись. И вся толпа старалась прикасаться к Нему, потому что сила от Него исходила и исцеляла всех. И Он, подняв глаза Свои на учеников Своих, говорил: Блаженны нищие, ибо ваше есть Царство Божие. Блаженны алчущие ныне, ибо насытитесь. Блаженны плачущие ныне, ибо воссмеетесь. Блаженны вы, когда возненавидят вас люди, и когда отлучат вас, и будут поносить, и отвергнут имя ваше, как бесчестное за Сына Человеческого. Возрадуйтесь в тот день и возликуйте, ибо вот, награда ваша велика на небе. Лк 6:17–23

И прочее. Совершается Божественная Литургия Великаго Василия.

И прочее. Совершается Божественная Литургия Василия Великого.

СВЯЩЕННОМУЧЕНИК

Священному́ченик (гр. άγιομάρτυς, лат. sanctus martyr), мученик, принадлежащий к священному чину (священническому или епископскому).

Священномученики не составляют особого лика святых и на литургии вспоминаются вместе с другими мучениками. Так же как и за других мучеников, на проскомидии за них вынимается пятая частица из девятичинной просфоры.

К известным священномученикам относятся Климент, папа римский, пострадавший при императоре Траяне, Игнатий Богоносец, епископ антиохийский, Киприан, епископ карфагенский и др.

Из русских святых к священномученикам относится Ермоген, патриарх Московский и всея Руси, пострадавший в 1612 г., Макарий Киевский (западнорусский) митрополит, убитый татарами в 1497 г. и др. Ряд русских святых, которые были мученики, и принадлежали к священному чину (например, святитель Филипп Московский и всея Руси чудотворец), священномучениками обычно не именуются, так что само наименование не вытекает полностью из подвига святого, но отражает определенную традицию.

Молитвословия

Тропарь, кондак, величание общие священномученику

И нравом причастник, / и престолом наместник апостолом быв, / деяние обрел еси, Богодухновенне, / в видения восход, / сего ради слово истины исправляя, / и веры ради пострадал еси даже до крове, / священномучениче (имярек), / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Ин тропарь, глас той же

Благости научився, и трезвяся во всех, / благою совестию священнолепно оболкся, / почерпл еси от сосуда избраннаго неизреченная / и, веру соблюд, равное течение совершил еси, / священномучениче (имярек), / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Кондак, глас той же

Во святителех благочестно пожив / и мучения путь прошед, / идольския угасил еси жертвы, / и поборник быв твоему стаду, богомудре. / Темже тя почитающе, тайно вопием ти: / от бед избави ны присно твоими мольбами, / отче наш (имярек).

Величаем тя, / священномучениче (имя рек), / и чтем святую память твою: / ты бо молиши за нас / Христа Бога нашего.

Тропарь, кондак, величание священномученикам

Боже отец наших, / творяй присно с нами по Твоей кротости, / не отстави милость Твою от нас, / но молитвами их / в мире управи живот наш.

Яко светильницы незаходимии разумнаго солнца, / сошедшеся днесь восхвалим песньми, / возсияли бо есте сущим во тьме неразумия, / всех созывающе к высоте благочестия, священномученицы. / Тем вопием вам: / радуйтеся, постников всех основание.

Величаем вас, /священномученицы Христовы, / и чтем святую память вашу: вы бо молите за нас / Христа Бога нашего.

Васи́лий Мирожин. Кондак, глас той же

Ублажаем тя, преподобне отче Ионо, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче Ангелов.

29 марта/11 апреля

Преподобных Марка (XV), Ионы (1480), Корнилия и Вассы (XV), Псково-Печерских чудотворцев.

Молитва преподобному Корнилию, игумену Псково-Печерской обители,

чтомая в Псково-Печерском монастыре

Святый преподобномучениче Корнилие, смиренно припадаем к раце мощей твоих и умильно молим тя: милостиво призри на скорби наша душевныя и телесныя и избаву нам подаждь; помози нам, святче Божий, от навета злых человек, от нихже и сам ты невинно на земли пострадал еси. Защити нас от насилия диавола, страстно воюющаго в немощных удесех наших; умоли Господа Бога и Пречистую Его Матерь даровати нам тихое и безгрешное житие, взаимную братскую нелицемерную любовь и мирную христианскую кончину, да чистою совестию предстанем нелицемерному страшному судилищу Христову и в Царствии Его прославим Животворящую Троицу, Отца, и Сына, и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Тропарь преподобным Марку, Ионе, Корнилию и Вассе Псково-Печерским, глас 4

Пустынническаго жития начальницы, обители Богоматерния устроителие, преподобнии отцы Марко, Ионо и Корнилие, и сподвижница славная Вассо, во святей горе у потока Каменца подвизавшиеся, и тамо во глубинах недр земли храм ископавшии; последиже иноки ту собравшеся, добродетельми сияюще, обитель украшаху. Ныне же в Небеснех Чертозех ликуете, молящеся ко Господу прилежно, во еже спастися нам.

Ин тропарь, глас 8

Яко светильницы, явистеся всесветлии в вертепе Царицы Богоматери, преподобнии отцы наши Марко, Ионо и Корнилие, вы бо, крест Христов на рамо вземше усердно Тому последовасте и, чистотою Богови приближившеся, отонудуже силами чудес обогатистеся. Тем и мы любезно прибегаем к вам и умильно глаголем: о преподобнии, молите Христа Бога спастися душам нашим.

Днесь вернии ликовствуют, память преподобных Псково-Печерских совершающе. Днесь бо в чертозех Царя славы молятся, поминающе наши немощи и печали, непрестанно просят даровать нам мир и велию милость.

Ин кондак, глас 2

Христовою любовию уязвившеся, преподобнии, и Того крест на рамо вземше, понесли есте Божественне, вооружившеся на невидимыя враги и непрестанныя молитвы, яко копие, в руках имуще крепко, победили есте бесовская ополчения, тем зовем вам: радуйтеся, преподобнии отцы наши Марко, Ионо и Корнилие, верных удобрение.

Читать еще:  Не всякая власть от бога апостол павел. «Сказано: всякая власть от Бога

Стихиры на Господи воззвах, глас 5

Радуйся, велия верных похвало, христолюбцев удобрение, обители Печерския славо и украшение; веры Христовы насадителю, Православия страже неусыпный, Христов сад насаждей – церкви Божия, добре блюдый свое стадо, блаженне Корнилие, и ныне престолу Царя славы предстоя, испроси нам велию милость.

Радуйся, Божий воине, вождю преславный постников, кроткий иноков наставниче, милосердия источниче, нестяжания учителю, чудския языцы Христови приведый; земное шествие скончавая славно, царем неправедно убиен быв, с мученики венчався, Корнилие, с ними же моли Христа Бога даровати нам велию милость.

Ублажаем вас, преподобнии отцы Марко, Ионо и Корнилие, со Вассою славною, и чтим святую память вашу, наставницы монахов и собеседницы Ангелов.

30 марта/12 апреля

Святителя Софрония, епископа Иркутского и всея Сибири, чудотворца (1771).

Молитва святителю Софронию, епископу Иркутскому и всея Сибири, чудотворцу

Святче Божий, святителю Христов, добрый пастырю словеснаго стада, человече Божий, новый чудотворче и неусыпный к Богу молитвенниче за страну сию, отче Софроние, призри с высоты Небесныя на нас, с верою и любовию покланяющихся образу твоему и честным останкам святых мощей, в наше утешение избывшим от всепоядающаго огня. Призри, святче Божий, и виждь наше нестроение и раздоры, нашу тугу, скорбь и сердечную болезнь, от лишения братския любве пребывающия. Испроси у Христа Бога коемуждо нам благодати смирения, познание своей греховности и самоукорения, да, внимающе кийждо своей совести, престанем осуждати ближняго, клеветати и поношати, но, соединившеся друг ко другу любовию, сподобимся мирно во смирении прочее время живота нашего пожити и улучити христианскую кончину. Да, совокупльшеся в будущей жизни со всеми святыми и с тобою, пастырю наш, прославим Единаго в Троице славимаго Бога, Отца, и Сына, и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Тропарь святителю Софронию, епископу Иркутскому, глас 4

От юности Христа возлюбил еси, блаженне Софроние, добре управил еси иноческия обители и, архиерейства саном почтен быв, упасл еси Иркутскую паству, темже и по преставлении дарования чудес от Бога приял еси и молиши Христа Бога избавити нас от бед и спасти души наша.

Ин тропарь, глас 1

Скорый в бедах и скорбех заступниче, отче иерарше, страны Сибирския, святителю Софроние, на Небеси предстояй с первоиерархом Иркутския Церкви и всеми святыми, выну имаши благоволение Господа славы; призри на люди, притекающия к честным останкам святых мощей твоих, с верою и любовию слезно просящия твоея помощи и заступления, моли, Егоже проповедал еси людем Сибири, избавити я от находящих зол и наветов вражиих, просветити людие оляденевшая древле неверием сердца, даровати утверждение веры Христовы и спасти души наша.

Пастырей Начальнику, Христу, трудился еси, святителю Софроние, на пажити духовней северныя страны нашея, языцы монгольстии от прелести и скверны идольския избавляя, привел еси я к свету веры Христовы, и ныне со ангелы Владычню престолу предстоя, моли непрестанно о всех нас, избавити ны от бед и спасти души наша.

Ин кондак, глас 4

Соименнаго мудрости иерарха, изрядное Церкве Иркутския украшение, отца нашего святителя Софрония любовию восхвалим вси вернии, той бо есть хранитель града и страны сея и молитвенник о душах наших.

Величаем тя, святителю отче Софроние, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.

31 марта/13 апреля

Священномученика Ипатия, епископа Гангрского (326).

Святителя Иннокентия, митрополита Московского, просветителя Сибири и Америки (1879).

Святителя Ионы, митрополита Московского и всея России, чудотворца (1461).

Молитва священномученику Ипатию, епископу Гангрскому

Трисолнечнаго Света светозарная звездо, вводящая в мир Трисолнечный Свет апостольскими твоими, Богоевангельскаго проповедания священноучении, священномучениче, иерарше Христов, Богоблаженне Ипатие. Ты приял еси от Святыя Троицы равноапостольную благодать, серафимскую в горечестии к Богу любовь, якоже верховнейший апостолов Петр, и херувимскую многоочитую во учении премудрость, якоже вторый Павел. Просветивый премудрым твоим благочестия учением тьмочисленныя народы, присноусердно подражая всемернаго Учителя, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа. Егоже ради всесмиренно молю богоподражательное отеческое твое благоутробие: призри милостивно богосветлыма твоима на сущее недостоинство мое, яко всечадолюбивый по Бозе отец, и присноусердный нашего спасения наставник, и всех в Горних правонеизменный строитель, адамантная Православию стена и пресветлый столп, вводящий второноваго Израиля во всепресветлейший Горний Сион. Потщися вскоре помоществовати на бранех воинству нашему. Проси же присно у Святыя Троицы всем православным христианом мира и тишины, душевнаго спасения и многолетняго в телеси здравия, воздуха благорастворения, земли благоплодие, неплодствующим благочадие, и в законе Господнем воспитания, и всех благих умножения. А после жития коемуждо жизни сея сподоби святыми твоими молитвами улучити христианскую кончину благу, непостыдну и мирну, со всепредобрейшим исповеданием и со причастием Святых Безсмертных Небесных и Животворящих Христовых Таин, и с молитвомаслием безпрепятное воздушных мытарств прешествие, наследие со святыми всерадостныя присносущныя жизни, в нейже купно со Ангельскими чинми непрестанныя хвалы вознесем Безначальному Отцу со Единородным Его Сыном и с Пресвятым, Благим и Животворящим Его Духом, и тебе, великое твое отеческое милостивое заступление, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Источники:

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/mineia/obr04.shtml
http://drevo-info.ru/articles/1249.html
http://litrus.net/book/read/174400?p=21

Ссылка на основную публикацию
Статьи на тему: