Церковные праздники 2 февраля. Тропарь преподобному Лаврентию, затворнику Печерскому, в Дальних пещерах
Содержание
- 1 Церковные праздники 2 февраля. Тропарь преподобному Лаврентию, затворнику Печерскому, в Дальних пещерах
- 1.1 Церковные праздники 2 февраля. Тропарь преподобному Лаврентию, затворнику Печерскому, в Дальних пещерах
- 1.2 2 февраля 2020 года – Воскреснье
- 1.3 Неделя 34-я по Пятидесятнице, о Закхее, глас 8
- 1.4 2 февраля
- 1.5 Чтения Священного Писания и Богослужебные указания
- 1.6 Богослужения
- 1.7 Тропари, кондаки, молитвы и величания
- 1.8 В субботу, всем святым
- 1.9 В субботу, за умерших
- 1.10 Преподобному Евфимию Великому
- 1.11 Преподобному Евфимию, схимнику Печерскому
- 1.12 Преподобному Лаврентию, затворнику Печерскому, в Дальних пещерах
- 1.13 Преподобным Евфимию и Харитону Сянжемским
- 1.14 Мученикам Инне, Пинне и Римме Новодунским
- 1.15 Священномученику Павлу Рязанскому (Добромыслову)
- 1.16 Мысли свт. Феофана Затворника
- 1.17 Притча дня
Церковные праздники 2 февраля. Тропарь преподобному Лаврентию, затворнику Печерскому, в Дальних пещерах
ЭТОТ ДЕНЬ В ЦЕРКОВНОЙ ИСТОРИИ:
36-я суббота по Пятидесятнице.
Тропарь всем святым (субботы), глас 2:
Апостоли, мученицы и пророцы,/ святителие, преподобнии и праведнии,/ добре подвиг совершившии и веру соблюдшии,/ дерзновение имущии ко Спасу,/ о нас Того, яко Блага, молите,// спастися, молимся, душам нашим.
Кондак всем святым (субботы), глас 8:
Яко начатки естества Насадителю твари,/ вселенная приносит Ти, Господи, богоносныя мученики;/ тех молитвами в мире глубоце// Церковь Твою, жительство Твое, Богородицею соблюди, Многомилостиве.
Тропарь за умерших (субботы), глас 2:
Помяни, Господи, яко Благ, рабы Твоя,/ и елика в житии согрешиша, прости:/ никтоже бо безгрешен,// токмо Ты, могий и преставленным дати покой.
Кондак за умерших (субботы), глас 8:
Со святыми упокой,/ Христе,/ души раб Твоих,/ идеже несть болезнь, ни печаль,/ ни воздыхание,// но жизнь безконечная.
– 700 лет со времени отшествия ко Господу Евфимия Печерского, иеросхимонаха, преподобного, в Дальних (Феодосиевых) пещерах (+ XIV век) [+ 1319 год]*.
Тропарь преподобному Евфимию Печерскому, схимнику, глас 4:
Евфимие всечестне,/ преподобным единоревнителю и Ангелом собеседниче,/ получивый с ними житием своим чистым и безмолвным вечная благая,/ молися Господеви присно о всех нас,// да и мы тех же благ сподобимся.
Кондак преподобному Евфимию Печерскому, схимнику, глас 4:
Яко приял еси схиму,/ бысть выну тих и молчалив, препо добне,/ никогдаже бо ни с ким, разве молитв ко Господу,/ ничесоже глаголал еси,/ и пищи, разве зелия сурова,/ никоея же вкушал еси./ Тем обрет днесь пищу неиждившую на небеси,// Евфимие, моли и нам тояжде причаститися.
– 75 лет со времени отшествия ко Господу Евфимия (Кереселидзе), игумена, преподобноисповедника (+ 1944 год).
Тропарь преподобноисповеднику Евфимию (Кереселидзе), глас 2:
Преподобноисповедниче отче Евфимие,/ во дни гонений безбожных на Церковь ГРузинскую/ поношения, изгнание и горькия работы/ Христа ради претерпел еси,/ и ничтоже разлучи тя от любве Божия./ Таже благочестно в мире пожив,/ свидетельствовал еси Господа Иисуса Христа,// Егоже моли спастися душам нашим.
Кондак преподобноисповеднику Евфимию (Кереселидзе), глас 2:
Яко звезда новая Церкве Грузинския явился еси,/ терпеливодушне Евфимие преподобноисповедниче,/ Христа Бога прославляя/ и в нощи безбожия путь верным указуя./ Темже молим тя:/ моли нам, сродником твоим,/ в вере православней утвердитися// и спастися душам нашим.
ИЗ ЛЕТОПИСИ ПРАВОСЛАВИЯ:
– 50 лет назад (1969 год) родился Фади (Фаддей) Джамиль аль-Хаддад, иерей, настоятель храма пророка Илии в Катане (Антиохийская Православная Церковь). Убит в Дамаске, найден с простренной головой 12 октября (25 октября) 2012 года.
– 25 лет назад (1994 год) приход Казанской церкви города Каспийск (Дагестан) получил официальную государственную регистрацию.
(К началу страницы)
Наше время требует от нас уже беспрерывных молитв:
Домашнее Богославословие 20 января (02 февраля):
18:00 Вечернее правило 1 .
Подготовка к предстоящему воскресному причастию: чтение акафиста Иисусу Сладчайшему .
21:00 Вечернее правило 2 .
Псалтирь ( псалом 144 ).
Ветхозаветные чтения: Вторая книга Царств, глава 18 .
24:00 Полунощница .
Откровение святого Иоанна Богослова: глава 14 .
03:00 Молитвы на потребу.
06:00 Утреня (шестопсалмие) и час первый .
Час первый: тропарь и кондак всем святым (смотрите выше).
09:00 Час третий : тропари и кондаки преподобному Евфимию Печерскому, схимнику и преподобноисповеднику Евфимию (Кереселидзе) (смотрите выше).
Чтение Апостола (Деяния Святых Апостолов, глава 25 ).
Чтение Евангелия (От Матфея Святое Благовествование, глава 1 ).
Обедница .
12:00 Час шестой : тропари и кондаки преподобному Евфимию Печерскому, схимнику и преподобноисповеднику Евфимию (Кереселидзе) (смотрите выше).
15:00 Час девятый : тропарь и кондак за умерших (смотрите выше).
Примечание: между часами – постоянная внутренняя молитва Иисусова.
– 1670 лет со времени отшествия ко Господу Инны Новодунского, Славянина, мученика (+ I-II века) [+ 350 год]*.
– 1670 лет со времени отшествия ко Господу Пинны Новодунского, Славянина, мученика (+ I-II века) [+ 350 год]*.
– 1670 лет со времени отшествия ко Господу Риммы Новодунского, Славянина, мученика (+ I-II века) [+ 350 год]*.
– 555 лет со времени отшествия ко Господу Евфимия Сянжемского, Вологодского, игумена, преподобного (+ около 1465 года) [+ 1465 год]*.
– 80 лет со времени отшествия ко Господу Павла Добромыслова, пресвитера, протоиерея, священномученика (+ 1940 год).
– 730 лет со времени отшествия ко Господу Лаврентия Печерского, затворника, преподобного, в Дальних (Феодосиевых) пещерах (+ XIII-XIV века) [+ 1291 год]*.
– 1720 лет со времени отшествия ко Господу Анны Римской, мученицы (+ ? год) [+ 302 год]*.
– 1720 лет со времени отшествия ко Господу Васса Никомидийского, мученика (+ 303 год).
– 1720 лет со времени отшествия ко Господу Евсевия Никомидийского, мученика (+ 303 год).
– 1720 лет со времени отшествия ко Господу Евтихия Никомидийского, мученика (+ 303 год).
– 1720 лет со времени отшествия ко Господу Василида Никомидийского, мученика (+ 303 год).
Тропарь мученикам Вассу, Евсевию, Евтихию и Василиду, Никомидийским, глас 4:
Мученицы Твои, Господи:/ Вассе, Евсевие, Евтихие и Василиде,/ во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе, Бога нашего,/ имуще бо крепость Твою,/ мучителей низложиша,/ сокрушиша и демонов немощныя дерзости./ Тех молитвами// спаси души наша.
Кондак мученикам Вассу, Евсевию, Евтихию и Василиду, Никомидийским, глас 2:
Светильницы светлии явльшеся, божественнии мученицы:/ Вассе, Евсевие, Евтихие и Василиде,/ тварь всю светлостию чудес озаряете,/ недуги разрешающе и глубокую тьму всегда отгоняюще,// Христу Богу молящеся непрестанно о всех нас.
– 1550 лет со времени отшествия ко Господу Евфимия Великого, иеромонаха, преподобного (+ 473 год).
Тропарь преподобному Евфимию Великому, глас 4:
Веселися, пустыня нераждающая,/ благодушствуй, неболящая,/ яко умножи тебе чада муж желаний духовных,/ благочестием насадив,/ воздержанием воспитав добродетелей в совершенство./ Того Евфимия молитвами, Христе Боже,// умири живот наш.
Кондак преподобному Евфимию Великому, глас 8:
В честнем рождестве твоем радость тварь обрете/ и в Божественней памяти твоей, преподобне Евфимие,/ благодушие прият многих твоих чудес,/ от нихже подаждь богатно в души наша и очисти грехов скверны,// яко да поем: аллилуия.
– 500 лет со времени отшествия ко Господу Евфимия Карельского, преподобного (+ 1523 год).
* [Год в квадратных скобках] – условный год отшествия ко Господу, важный и необходимый для регулярного празднования памятных и юбилейных дат для тех святых, точные даты отшествия которых ко Господу неизвестны. Применяется в данном календаре с целью празднования юбилеев и праздничных дат для всех без исключения православных святых.
2 февраля 2020 года – Воскреснье
Неделя 34-я по Пятидесятнице, о Закхее, глас 8
Сегодня Святая Церковь совершает память:
Прп. Евфи́мия Великого, иеромонаха (473).
Прпп. Евфи́мия схимника (XIV) и Лавре́нтия затворника (XIII–XIV), Печерских, в Дальних пещерах; прп. Евфи́мия Сянжемского, Вологодского (ок. 1465); мчч. И́нны, Пи́нны и Ри́ммы (I–II); мчч. Ва́сса, Евсе́вия, Евти́хия и Васили́да (303); исп. Евфи́мия (Кереселидзе), игумена (1944) (Груз.).
Сщмч. Павла Добромыслова, пресвитера (1940).
Воскресению
Тропарь, глас 8:
С высоты́ снизше́л еси́, Благоутро́бне,/ погребе́ние прия́л еси́ тридне́вное,/ да на́с свободи́ши страсте́й,// Животе́ и воскресе́ние на́ше. Го́споди, сла́ва Тебе́.
Кондак, глас 8.
Воскре́с из гро́ба, уме́ршия воздви́гл еси́,/ и Ада́ма воскреси́л еси́,/ и Е́ва лику́ет во Твое́м воскресе́нии,/ и мирсти́и концы́ торжеству́ют// е́же из ме́ртвых воста́нием Твои́м, Многоми́лостиве.
Преподобному Евфимию Великому
Тропарь, глас 4:
Весели́ся пусты́ня неражда́ющая,/ благоду́шствуй неболя́щая,/ я́ко умно́жи тебе́ ча́да муж жела́ний духо́вных,/ благоче́стием насади́в,/ воздержа́нием воспита́в доброде́телей в соверше́нство./ Того́ моли́твами Христе́ Бо́же,// умири́ живо́т наш.
Кондак, глас 8:
В честне́м рождестве́ твое́м ра́дость тварь обре́те,/ и в Боже́ственней па́мяти твое́й, преподо́бне,/ благоду́шие прия́т мно́гих твои́х чуде́с,/ от ни́хже пода́ждь бога́тно в ду́ши на́ша, и очи́сти грехо́в скве́рны,// я́ко да пое́м: аллилу́ия.
Молитва
О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Евфимие, не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых и благоприятных молитвах к Богу: помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю: не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя: поминай нас недостойных у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу, ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши, не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый. Аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами, у престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится, ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу: Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Преподобному Евфимию, схимнику Печерскому
Тропарь, глас 4:
Евфи́мие всече́стне,/ преподо́бным единоревни́телю и А́нгелом собесе́дниче,/ получи́вый с ни́ми житие́м свои́м чи́стым и безмо́лвным ве́чная блага́я,/ моли́ся Го́сподеви при́сно о всех нас,// да и мы тех же благ сподо́бимся.
Кондак, глас 4:
Я́ко прия́л еси́ схи́му,/ бысть вы́ну тих и молчали́в, преподо́бне,/ никогда́же бо ни с ким, ра́зве моли́тв ко Го́споду,/ ничесо́же глаго́лал еси́,/ и пи́щи, ра́зве зе́лия су́рова, нико́ея же вкуша́л еси́./ Тем обре́т днесь пи́щу неижди́вшую на Небеси́, Евфи́мие,// моли́ и нам тоя́жде причасти́тися.
Преподобному Лаврентию, затворнику Печерскому
Тропарь, глас 4:
Затвори́вый себе́ Го́спода ра́ди в те́мней пеще́ре,/ преподо́бне о́тче Лавре́нтие, многоле́тне/ и О́ному до́бре в ней угоди́вый,/ пода́ждь и нам от вся́каго зла чу́вствия затвори́ти,/ и тьмы страсте́й отврати́тися,// и све́тлость получи́ти Ца́рствия Небе́снаго.
Кондак, глас 4:
Бог, реки́й из тьмы све́ту возсия́ти,/ просия́ тебе́ из те́мна ме́ста, я́ко свет,/ и зна́ема всем показа́, Лавре́нтие,/ яви́ же и Све́ту невече́рнему тя прича́стника, преподо́бне,// в не́мже лику́я, помина́й нас, хва́лящих тя.
Мученикам Инне, Пинне и Римме Новодунским
Тропарь, глас 2:
Я́коже Первозва́ннаго ученицы́/ первозва́ннии яви́стеся от слове́н,/ и бра́тию ва́шу/ све́том И́стины просвеща́юще,/ от безбо́жнаго свире́паго кня́зя/ лю́тую кончи́ну прия́ли есте́,/ мра́зом окова́ннии и ледом удавле́ннии,/ на Дуна́е реце́ в Ски́фстей стране́./ Но я́ко ду́ши за дру́ги поло́жшии,/ святи́и И́нно, Пи́нно и Ри́ммо,/ и о на́с всемо́щныя моли́твы приноси́те,/ вся́ язы́ки слове́нския/ па́ки ко Христу́ обраща́юще.
Кондак, глас 2:
Ве́лия ве́ры исправле́ния:/ ледом окова́нни, я́ко на воде́ упокое́ния,/ святи́и И́нна, Пи́нна и Ри́мма ра́довахуся,/ мучи́тель же несмы́сленно яря́щеся,/ плоды́ и́х виногра́да тща́ся погуби́ти,/ но оба́че доны́не от слове́нских язы́к/ святы́я гро́здия Христо́с прие́млет,/ и первому́ченик слове́нских венча́ет венцы́./ Сего́ ра́ди и мы́,/ взращенных ва́ми ве́рных отроча́та,/ благодари́м и мо́лим вы́, святи́и:/ испроси́те те́плыми моли́твами и на́м/ в Ду́се и́стины по Бо́зе ревнова́ти.
Молитва мученикам Инне, Пинне и Римме
О Святии и добропобедные мученицы Инно Пинно и Риммо! Призрите с Небеснаго чертога на требующих вашея помощи и не отвергните прошений наших, но, яко приснии благодетели и ходатаи наши, молите Христа Бога, да, человеколюбив и многомилостив сый, сохранит нас от всякаго лютаго обстояния: от труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменник и междоусобныя брани. Да не осудит нас грешных по беззаконием нашим, и да не во зло обратим благая, даруемая нам от Всещедраго Бога, но во славу святаго имене Его и в прославление крепкаго вашего заступления. Да молитвами вашими даст нам Господь мир помыслов, от пагубных страстей воздержание и от всякия скверны удаление; и да укрепит во всем мире Свою Едину Святую Соборную и Апостольскую Церковь, юже стяжал есть честною Своею Кровию. Молитеся прилежно, святии мученицы, да благословит Христос Бог всю нашу державу, да утвердит во Святей Своей Церкви живый дух правыя веры и благочестия; да вся чада ея, от суемудрия и суеверия свободившеся, духом и истиною покланяются Ему, и о соблюдении Его заповедей усердно потщатся; да мы вси в мире и благочестии поживем в настоящем веце, и достигнем блаженныя вечныя жизни на небеси, благодатию Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и держава, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Священномученику Павлу Рязанскому (Добромыслову)
Тропарь, глас 5:
Земли́ Ряза́нския украше́ние/ и неусы́пный о не́й к Бо́гу моли́твенниче/ за ве́ру Христо́ву ду́шу свою́ положи́в,/ я́ко му́ченик и па́стырь просла́вился еси́,/ священному́чениче Па́вле,/ проле́й те́плую моли́тву ко Го́споду о на́с,/любо́вию чту́щих тя́,/ да спасе́т ду́ши на́ша.
Кондак, глас 8:
Звезда́ све́тлая яви́лся еси́ непреле́стная ми́рови, Со́лнца Христа́ возвеща́я заря́ми твои́ми, страстоте́рпче Павле, и пре́лесть погаси́л еси́ всю, нам же подае́ши свет, моля́ся непреста́нно о всех нас.
2 февраля
Чтения Священного Писания и Богослужебные указания
Богослужебные указания ►
Утр.: Мф. 11:27-30 (зач. 43). Лит.: Прп.: Евр. 13:17-21 (зач. 335). Лк. 6:17-23 (зач. 24).
Богослужения
Акафисты
Тропари, кондаки, молитвы и величания
В субботу, всем святым
Тропарь в субботу, всем святым, глас 2
Апо́столи, му́ченицы и проро́цы,/ святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии,/ до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии,/ дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су,/ о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те,// спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.
Перевод: Апостолы, мученики и пророки, святители, преподобные и праведные, подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, дерзновение пред Спасителем имея, Его за нас, как благого, умолите, молимся, во спасение душам нашим!
Кондак в субботу, всем святым, глас 8
Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики;/ тех моли́твами в ми́ре глубо́це// Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.
Перевод: Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.
В субботу, за умерших
Тропарь в субботу, за умерших, глас 2
Помяни́, Го́споди, я́ко благ, рабы Твоя́,/ и, ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́:/ никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты,// моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.
Перевод: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. Ты можешь и преставившимся дать покой.
Кондак в субботу, за умерших, глас 6
Со святы́ми упоко́й,/ Христе́,/ ду́ши раб Твои́х,/ иде́же несть боле́знь, ни печа́ль,/ ни воздыха́ние,// но жизнь безконе́чная.
Перевод: Со святыми упокой, Христе, души рабов Твоих, там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, но жизнь бесконечная.
Преподобному Евфимию Великому
Тропарь преподобному Евфимию Великому, глас 4
Весели́ся пусты́ня неражда́ющая,/ благоду́шствуй неболя́щая,/ я́ко умно́жи тебе́ ча́да муж жела́ний духо́вных,/ благоче́стием насади́в,/ воздержа́нием воспита́в доброде́телей в соверше́нство./ Того́ моли́твами Христе́ Бо́же,// умири́ живо́т наш.
Перевод: Веселись, пустыня нерождающая, возрадуйся, не мучившаяся родами, ибо умножил тебе детей муж стремлений духовных, благочестием их насадив, воздержанием воспитав к совершенству в добродетелях. Его мольбами, Христе Боже, спаси души наши.
Кондак преподобному Евфимию Великому, глас 8
В честне́м рождестве́ твое́м ра́дость тварь обре́те,/ и в Боже́ственней па́мяти твое́й, преподо́бне,/ благоду́шие прия́т мно́гих твои́х чуде́с,/ от ни́хже пода́ждь бога́тно в ду́ши на́ша, и очи́сти грехо́в скве́рны,// я́ко да пое́м: аллилу́ия.
Перевод: В священном рождении твоем радость обрело творение и в Божественной памяти твоей, преподобный, веселья исполнилось ради многих твоих чудес; от них подай обильно душам нашим и очисти нас от скверн греховных, дабы мы пели: «Аллилуйя!»
Преподобному Евфимию, схимнику Печерскому
Тропарь преподобному Евфимию, схимнику Печерскому, глас 4
Евфи́мие всече́стне,/ преподо́бным единоревни́телю и А́нгелом собесе́дниче,/ получи́вый с ни́ми житие́м свои́м чи́стым и безмо́лвным ве́чная блага́я,/ моли́ся Го́сподеви при́сно о всех нас,// да и мы тех же благ сподо́бимся.
Перевод: Евфимий почитаемый, преподобным подражатель и ангелам собеседник, заслуживший вместе с ними своей чистой и безмолвной жизнью вечные блага, молись Господу всегда обо всех нас, чтобы и мы удостоились тех же благ.
Кондак преподобному Евфимию, схимнику Печерскому, глас 4
Я́ко прия́л еси́ схи́му,/ бысть вы́ну тих и молчали́в, преподо́бне,/ никогда́же бо ни с ким, ра́зве моли́тв ко Го́споду,/ ничесо́же глаго́лал еси́,/ и пи́щи, ра́зве зе́лия су́рова, нико́ея же вкуша́л еси́./ Тем обре́т днесь пи́щу неижди́вшую на Небеси́, Евфи́мие,// моли́ и нам тоя́жде причасти́тися.
Перевод: Ты принял схиму и потому был всегда тих и молчалив, преподобный, никогда и никому, кроме молитв ко Господу, ничего не говорил ты, и пищи, кроме дикой травы, никакой не вкушал ты. Потому обрел сейчас пищу неоскудеваемую на Небесах, Евфимий, моли и нам к ней приобщиться.
Преподобному Лаврентию, затворнику Печерскому, в Дальних пещерах
Тропарь преподобному Лаврентию, затворнику Печерскому, в Дальних пещерах
Затвори́вый себе́ Го́спода ра́ди в те́мней пеще́ре,/ преподо́бне о́тче Лавре́нтие, многоле́тне/ и О́ному до́бре в ней угоди́вый,/ пода́ждь и нам от вся́каго зла чу́вствия затвори́ти,/ и тьмы страсте́й отврати́тися,// и све́тлость получи́ти Ца́рствия Небе́снаго.
Перевод: Затворивший себя на многие годы Господа ради в темной пещере, преподобный отче Лаврентий, и Ему прекрасно в ней угодивший, подай и нам от всякого зла закрыть свои чувства, и тьмы страстей отвратиться, и светлость получить Царства Небесного.
Кондак преподобному Лаврентию, затворнику Печерскому, в Дальних пещерах, глас 4
Бог, реки́й из тьмы све́ту возсия́ти,/ просия́ тебе́ из те́мна ме́ста, я́ко свет,/ и зна́ема всем показа́, Лавре́нтие,/ яви́ же и Све́ту невече́рнему тя прича́стника, преподо́бне,// в не́мже лику́я, помина́й нас, хва́лящих тя.
Перевод: Бог, повелевший из тьмы воссиять свету (2Кор.4:6), просиял тебя из темного места (пещеры), как свет, и сделал всем известным, Лаврентий, явил же и Свету немеркнущему тебя причастником, в нем же торжествуя, вспоминай нас, прославляющих тебя.
Преподобным Евфимию и Харитону Сянжемским
Тропарь преподобным Евфимию и Харитону Сянжемским, глас 1
Пусты́нное и безмо́лвное житие́ ва́ше по́стнически препроводи́вше,/ Христо́в бо крест на ра́мо взе́мше/ и Того́ стопа́м усе́рдно после́довавше,/ на неви́димаго врага́ му́жески ополчи́стеся/ и того́ ко́зни сокруши́сте,/ моли́твами и слеза́ми, чистото́ю Бо́гови прибли́жившеся,/ преподо́бнии отцы́ на́ши Евфи́мие и Харито́не./ Я́ко со́лнце, осиява́ете светоза́рными луча́ми чуде́с ва́ших,/ всех нас спаси́те с ве́рою призыва́ющих вас/ и творя́щих честну́ю ва́шу па́мять,/ и, я́ко иму́щии дерзнове́ние ко Спа́су,// мир ми́рови испроси́те и спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Пустынную и безмолвную жизнь вы постнически проводили, Христов крест на плечо подняв и по Его стопам усердно последовав, против невидимого врага мужественно вооружились и его козни сокрушили, молитвами и слезами, в чистоте к Богу приблизившись, преподобные отцы наши Евфимий и Харитон. Как солнце сияете вы светозарными лучами чудес ваших и, как имеющие дерзновение ко Спасителю, мир испросите для мира и спасение душам нашим.
Мученикам Инне, Пинне и Римме Новодунским
Тропарь мученикам Инне, Пинне и Римме Новодунским, глас 2
Я́коже Первозва́ннаго ученицы́/ первозва́ннии яви́стеся от слове́н,/ и бра́тию ва́шу/ све́том И́стины просвеща́юще,/ от безбо́жнаго свире́паго кня́зя/ лю́тую кончи́ну прия́ли есте́,/ мра́зом окова́ннии и ледом удавле́ннии,/ на Дуна́е реце́ в Ски́фстей стране́./ Но я́ко ду́ши за дру́ги поло́жшии,/ святи́и И́нно, Пи́нно и Ри́ммо,/ и о на́с всемо́щныя моли́твы приноси́те,/ вся́ язы́ки слове́нския/ па́ки ко Христу́ обраща́юще.
Перевод: Как ученики Первозванного вы были первозванными из славян и братию вашу просвещая светом Истины, приняли жестокую смерть от безбожного свирепого князя, окованные морозом и задавленные льдом, на реке Дунай в Скифской стране. Но как жизни свои за друзей положившие (Ин.15:13), святые Инна, Пинна и Римма, и о нас всесильные молитвы приносите, все народы славянские снова ко Христу обращая.
Кондак мученикам Инне, Пинне и Римме Новодунским, глас 2
Ве́лия ве́ры исправле́ния:/ ледом окова́нни, я́ко на воде́ упокое́ния,/ святи́и И́нна, Пи́нна и Ри́мма ра́довахуся,/ мучи́тель же несмы́сленно яря́щеся,/ плоды́ и́х виногра́да тща́ся погуби́ти,/ но оба́че доны́не от слове́нских язы́к/ святы́я гро́здия Христо́с прие́млет,/ и первому́ченик слове́нских венча́ет венцы́./ Сего́ ра́ди и мы́,/ взращенных ва́ми ве́рных отроча́та,/ благодари́м и мо́лим вы́, святи́и:/ испроси́те те́плыми моли́твами и на́м/ в Ду́се и́стины по Бо́зе ревнова́ти.
Перевод: Великий подвиг веры: окованные льдом, как на воде отдохновения, святые Инна, Пинна и Римма радовались, мучитель же в неразумии безумствуя, плоды их винограда пытался погубить, но однако и до сегодняшнего дня от славянских народов святые грозди Христос принимает, и первомучеников славянских венчает венцами. Потому и мы, дети выращенных вами верующих, благодарим и молим вас, святые. Испросите усердными молитвами, чтобы и нам в Духе истины ревновать по Богу.
Священномученику Павлу Рязанскому (Добромыслову)
Тропарь священномученику Павлу Рязанскому (Добромыслову), глас 5
Земли́ Ряза́нския украше́ние/ и неусы́пный о не́й к Бо́гу моли́твенниче/ за ве́ру Христо́ву ду́шу свою́ положи́в,/ я́ко му́ченик и па́стырь просла́вился еси́,/ священному́чениче Па́вле,/ проле́й те́плую моли́тву ко Го́споду о на́с,/любо́вию чту́щих тя́,/ да спасе́т ду́ши на́ша.
Перевод: Края Рязанского украшение и неутомимый о нем к Богу молитвенник, за веру Христову жизнь свою отдав, как мученик и пастырь прославился ты, священномученик Павел, помолись горячо и усердно ко Господу о нас, с любовью почитающих тебя, да спасет души наши.
Мысли свт. Феофана Затворника
«Придите ко Мне все труждающиеся и обремененные, и Я успокою вас» ( Мф.11:28 ) . О, божественного, о любезного, о сладчайшего Твоего гласа! Пойдемте же все вслед зовущего нас Господа! Но наперед надо восчувствовать, что нам трудно и тяжело восчувствовать, то есть, что у нас грехов много, и грехи эти тяжки. От этого чувства родится потребность искать себе облегчения. Вера укажет тогда нам единственное прибежище в Господе Спасителе, и шаги наши сами собою направятся к Нему.
Душа, возжелавшая избавиться от грехов, знает, что сказать Господу: «возьми бремя от меня тяжкое, греховное, а я возьму иго Твое благое». И бывает так: Господь прощает грехи, а душа начинает ходить в заповедях Его. И заповеди – иго, и грехи – бремя. Но, сличив то и другое, душа находит, что иго заповедей легко, как перо, а бремя грехов тяжело, как гора.
Не убоимся же охотно принять иго Господне благое и бремя Его легкое! Так только, а не иначе, можем обрести покой душам нашим.
Притча дня
«Я не оставлял тебя»
Расскажу одно предание. Жил старец в безмолвной пустыне. Напали на него бесы видимо и начали тащить вон из келии, чтобы выгнать совсем и из пустыни. Старец начал сам отбиваться от них, но те пересилили его и уже к самой двери притащили. Еще бы немного – и они вышвырнули бы его вон. Видя крайнюю беду, старец воззвал; «Господи, Иисусе Христе! Почто мя оставил еси! Помоги мне, Господи!» Как только воззвал, тотчас явился Господь и разогнал бесов, а старцу сказал: «Я не оставлял тебя; но как ты не призывал Меня, а сам думал управиться с врагами, то не приступал помочь тебе. Сам ты виноват, понадеявшись на себя. Призывай Меня, и всегда встретишь готовую помощь». Сказав это. Господь стал невидим. Вразумив старца, этот случай и всем нам дает урок не барахтаться с страстными помыслами своим с ними мысленным препирательством, а тотчас обращаться к Господу с молитвою против них.
(Святитель Феофан Затворник. Что есть духовная жизнь и как на нее настроиться. Гл. 58)
Источники:
http://palomnik.org/kalender/Januar/20(02).html
http://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/07_calendar/02/02.html
http://azbyka.ru/days/2019-02-02