Кирилл Ту́ровский. Каноны и Акафисты

Святителя Кирилла, епископа Туровского

Тропарь, глас 4:

Благочестия ревнителю и рачителю, / иноков и столпников похвало, / святителю Туровския паствы преславне, / златословесный учителю, / светлым учением богоразумия своего просветивый концы русския, / в молитве к Богу благодатный грешников споспешниче, / Кирилле богомудре, моли Христа Бога / утвердитися нам, соотечественником твоим, // во Православии, благочестии и единомыслии.

Величание:

Величаем тя, / Туровский подвижниче и святителю Кирилле, / златословесный Российский учителю, / и чтем святую память твою, / ты бо еси усердный пред Богом предстателю за род наш / и теплый молитвенниче о спасении душ наших.

Канон 1-й, Глас 6.

Песнь 1.

Ирмос: Сеченое сечется море Чермное, / волнопитаемая же изсушается глубина / таяжде купно безоружным бывши проходима, / и всеоружным гроб, / песнь же богокрасная воспевашеся: // славно прославися Христос Бог наш.

Святой Троице: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Смысла Подателю Триипостасный Боже, / Ты даждь нам разум и слово, / да, отверзше недостойная уста, / воспоим святителя Кирилла, / Туровския земли пастыря и учителя / и всея Руси светильника.

Припев: Святителю отче Кирилле, моли Бога о нас.

Веселися ныне и радуйся, граде Турове, / ничимже меньший ты еси в землях Белорусских, / но паче славою и честию возвеличенный / изрядных угодников Божиих, / от нихже мы святителя Кирилла / днесь благоговейно прославляем.

Якоже ометы вменил еси богатство тленное / и славу скорогибнущую, / избранниче Божий Кирилле, / от юности явивый ума твоего божественная устремления, / яже ко спасению, / во объятия Отча путь указующая.

Богородичен: Тихое Пристанище к Тебе прибегающих, / Преблагословенная Владычице, / моли из Тебе воплощеннаго Христа Бога нашего, / во еже бежати нам суеты мира сего, / и во всяком месте и звании / Небеснаго Царствия удостоитися.

Песнь 3

Ирмос: Господь Сый всех и Зиждитель Бог, / созданное, Безстрастный, обнищав, Себе соедини, / и Пасха, за яже хотяше умрети, / Сам Сый Себе предпожре, / ядите, вопия, Тело Мое // и верою утвердитеся.

Измлада прилежал еси, отче, / учению книжному, / и Божественным Писанием / свыше укрепляемь и просвещен, / пришел еси во обитель иноческую / поработати Господеви.

Тело твое постом и бдением / сотворил еси приятелище Духа Святаго, / отче священнейший, / Кирилле богомудре, / иноком явился еси образ и правило, / паче всех труждаяся.

Еже не имать послушания ко игумену / и всей во Христе братии, / якоже обещася при пострижении, / таковый монах спасен быти не может, / взывал еси непрестанно, преподобнейший, / да не уловишися в бесовския сети.

Богородичен: Людие непокоривии и суемудреннии, / почто в похотениях своих коснеете? / Поревнуйте послушанию Богоотроковицы, Яже Гавриилу рече: / Се раба Господня. / И тако мысляще и деюще / смирению нелицемерному навыкносте.

Кондак, глас 3.

В Турове, святе, священнодействитель показался еси, / Христово бо, отче Кирилле, Евангелие исполнив, / положил еси душу твою о людех твоих / и соблюл еси единство Церкви Русския. / Сего ради освятился еси, // яко великий таинник Божия благодати.

Воспоим ныне святителя Кирилла песньми, / Туровским людем пастыря и учителя, / и всея Русския земли Златоуста, / да предстательством его просветимся, / и Божественных словес его поучением / отстанем всякия лести и суеты, / поработаим неленостно Господеви / и явимся чисти душами и телесы, / якоже и сей угодник Христов / и великий таинник Божия благодати.

Седален, глас 4:

От юности взем крест твой, благочестиво Христу последовал еси, увядив плотское мудрование воздержанием. Темже на святительском седалищи сед, возвеличил еси Владыку и Того Пречистую Матерь, отче Кирилле богоблаженне.

Ин седален, глас 8.

Юже с высоты мудрость уведев и благодать словес от Бога, / просиял еси на Руси яко вторый Златоуст, / слово Божие неленостно проповедал еси, / всякое беззаконие и лесть поправ словесы твоими. / Темже по Бозе ревностию князя обличив, / и Феодорца посрамил еси еретическое мудрование. / Святителю Кирилле, моли Христа Бога / прегрешений оставление даровати / празднующим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен:

От Троицы Единаго неизреченно заченши, Дево, / и чудно Сего родила еси паче слова и мысли, / и общно Божественнаго естества устроила еси человеческое естество, древле изгнанное. / Темже, сошедшеся, Рождеством Твоим вси спасшийся, Всенепорочная, / Твоим словесем последующе, должно Тя ублажаем, / моляще Христа Бога / прегрешений оставление даровати / верою Тя славящим, Матерь Его.

Песнь 4

Ирмос: Провидев пророк / тайну Твою неизреченную, Христе, провозгласи: / положил еси твердую любовь крепости, Отче Щедрый, / Единороднаго бо Сына, Благий, // очищение в мир послал еси.

Евангельских словес учением / последуя, отче Кирилле, избрал еси тесный путь / и тако возшел еси на верх добродетелей, / на столпе един затворився, / подвизаяся в посте и богомыслии.

Избег суесловия и праздности, / Божественными Писании ум свой просветил еси, / и во священнем безмолвии / очистил еси от страстей душу, / яже всего мира вящше.

Изволением Духа Святаго избраша вси людие / тя, отче Кирилле, во архипастыря Туровскаго, / ты же, неотступному молению их повинуяся, / за послушание сан восприял еси, / не ради себе, но ради славы Божия.

Богородичен: Престоле огненный, радуйся, / Невесто Неневестная, Мати Пречистая, / Палато преукрашенная, / Кивоте святый, / Бога Невместимаго Вместилище.

Песнь 5

Ирмос: Союзом любве связуеми, апостоли / Владычествующему всеми себе Христу возложше, / красны ноги очищаху // благовествующе всем мир.

Рачение о пастве своей имея, / ко спасению выну всех наставлял еси, / словом и житием быти / христианскаго звания достойны.

Единение духа в союзе мира / соблюдал еси, по апостолу, богомудре, / и распри тлетворныя / и лукавая разделения пресекал еси.

Проклят всяк, иже мыслит злая, / разделити матерь нашу Церковь Русскую, / таковый есть богоотступник, / дерзновенно провозгласил еси, святителю Кирилле.

Богородичен: Отсекают сами себе от Церкве Божия, / нечтущия православно Пречистую Богородицу, / мы же вернии немолчно Ю величаем, / Заступницу нашу усердную.

Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя / и волнения не ктому терпя, / яко Иона Владыце вопию Ти: // от тли мя возведи.

Добраго Пастыря Христа стопам последуя, / взыскати овча погибшее пришедшаго, / святителю Кирилле, потщался еси, да никтоже в пастве твоей / от зловерия погибнет.

Орган Утешителя Духа истины быв, / наставил еси, отче, твоими писании / сынов земли Русския / пресекати козни лукавнующих.

Боголюбскому князю Андрею / многая послания душеполезная написав, / явился еси, богодухновенный Кирилле, среди бурь житейских / путевождь ко спасению.

Богородичен: На небеса возвела еси естество человеческое, / в тине страстей иногда лежавшее, / Преблагословенная Мати и Дево, / Христа Бога рождшая.

Кондак, глас 5:

Бодрствуя в молитвах, / послушания и благочестия добрый рачитель быв, / терпению и смирению научал еси паству свою, / добродетельми преподобия и правды стадо Христово озаряя, / и медоточными словесы всю землю Русскую питая, / на правый путь заповедей Господних силою духа твоего наставлял еси всех, / и ныне просвети, яко солнце, люди омраченныя грехьми // и к покаянию нас приведи.

Приидите днесь, людие, / похвалим своего святителя, глаголюще ему: / радуйся, Кирилле, святителю честный и учителю наш, другий Златоуст, / на Руси паче всех возсия, / святым и пресветлым учением твоим концы русския просветив! / Радуйся, яко солнце, омраченныя и темныя Богоразумием просвещавши и умудрявши! / Молим ти ся, святителю, малое сие моление приносяще: / моли о нас Вседержителя, / Емуже ныне предстоиши со дерзновением, / от належащих бед, скорбей, болезней и томления вражия избавитися, / и от нашествия безбожнаго агарянскаго и междоусобныя брани сохранитися нам / и во Православии всем утвердитися. / Да улучим по милости Божией молитвами твоими / грехов отпущение и присносущных благ наслаждение, / с верою и любовию со умилением присно тебе поющия: / Радуйся, златословесный и кроткий Российский учителю богомудре Кирилле, / покаяния, чистоты и благочестия усердный ревнителю и молитвенниче о спасении душ наших.

Песнь 7

Ирмос: Отроцы в Вавилоне / пещнаго пламене не убояшася / но, посреде пламене ввержени, орошаеми, пояху: // благословен еси, Господи Боже отец наших.

Читать еще:  К чему снятся кубышки цветы. К чему снятся Кувшинки во сне, сонник видеть Кувшинки что означает? Сонник от А до Я

Исполнив служение свое, / прешел еси в жизнь безконечную, / подвизая всех с тобою взывати: / благословен еси, Господи Боже отец наших.

Христолюбцы, ликуйте, / совершающе память святителя Кирилла, / и в веселии подвизайте всех пети: / благословен еси, Господи Боже отец наших.

Отеческаго благочестия ревнителие, / держащии святаго Кирилла молитвы и каноны, / воспойте с нами вкупе: / благословен еси, Господи Боже отец наших.

Богородичен: Уповающии на Тя, Богородице, / николиже посрамлены суть, / но под кровом Твоим сохраняеми, / благословляют Твое пред Богом предстательство.

Песнь 8

Ирмос: За законы отеческия / блаженнии в Вавилоне юноши предбедствующе, / царюющаго оплеваша повеление безумное / и, совокуплени, имже не сваришася огнем, / Державствующему достойную воспеваху песнь: // Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

Кирилле святителю, / решити же и вязати от Бога имея власть, / вся разреши грехопадения твою память совершающих, / покаяние теплое приносящих, / к Чаше Безсмертия приступающих, вопиюще во умилении: / Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

Радуйся, святейшая Митрополие, / Церковь Белорусская, / яко труба возглашай в день памяти святителя Кирилла, / ибо Господь благослови и умножи тя, / архиереи, священницы, иноцы / и вся чада твоя ныне велегласно взывают: / Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

Ангелы и человецы вкупе / днесь ликуют, прославляюще святителя Кирилла, / паства Туровская празднует благоговейно, / яко христианом подобает, / и хвалу Богови воздает: / Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

Богородичен: Шатанием языческим / и суемудрием плотским ослеплен, / ум горделивый не может постигнути таинство рождества Твоего, Приснодево, / но чист и смирен сердцем, / Тя ведая истинную Богородицу, взывает: / Господа пойте дела, и превозносите во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Вечное обретше избавление, / от праотца Адама свыше рожденное, / роду страшнаго изречения, / рождество со безплотными непостижимое славословим, // Богородицу Тя песньми величающе.

Ежелетняя память твоя, славне, / духовная весна всем верным явися, / зима греховная упразднися, / и ликует днесь паства Туровская, / якоже цветами, песньми Церковь Христову украшающи.

Ныне с нами веселятся / святии мученицы Борис и Глеб, / и Лаврентий и Мартин затворницы, и князи Андрей и Борис, / и священнейшии страдальцы Макарий, Иоанн / и инии мнозии, вкупе со святителем Кириллом, Туровския земли светильницы.

Иорданским струям подобящися, / взыграй, реко Припяте, / ко священному Днепру и горам Киевским воды своя несущи / и возвращающи вспять кресты каменныя, / яже и до ныне землю Туровскую освящают.

Богородичен: Еяже ради прославися земля наша даже и до Киева, / Пречудная Мати Божия, / на кресте Купятицкий образ Свой явившая / и нас грешных милостивно утешающая, / присно хвалебными гласы Тя величаем.

Светилен:

Светлым учением Богоразумия своего / просвети, блаженне отче, / всех совершающих память твою.

Молитва Богоносному отцу нашему Кириллу, епископу Туровскому

О предивный подвижниче, преславный святителю, златословесный Святыя Руси учителю, великий угодниче Божий богомудре Кирилле! Воспевая прославльшагося в тебе Бога, к тебе прибегаем и, чтуще твою память, молимся: буди ходатай за нас, недостойных, пред Господом Богом. Твоими молитвами и заступлением да утвердится в нас истинный дух живой веры и святаго благочестия, да сохранимся вси мы благодатию Божиею от неверия и суеверия, от падения греховнаго и духовныя немощи.

Святителю Кирилле! Да будут молитвами твоими во Отечестве нашем пастыри словеснаго стада Христова духом горящий, Господеви работающий. Ты, блаженне Кирилле, и словом, и писанием учил еси древле князей и всех людей земли Русския ходити достойно звания своего христианскаго. Призри и на нас, чад и учеников твоих, и умоли Бога, да низпослет стране нашей твердость и благоустроение, законам нашим святость и силу, правителем и судиям мудрость, усердие, безкорыстие и нелицеприятие. Испроси у Всещедраго Бога вся благопотребная нам для спасения: немощным — в вере и добрых делех укрепление, падшим — возстание, подвизающимся — доброе преуспеяние.

О пречудне святителю Кирилле! Сам зриши страну, в нейже родился и много потрудился еси; зриши народ, егоже древле просветил еси. Сам веси, яже требуем, веси наша немощи и согрешения. Буди же нам помощник, покровитель, заступник и управитель жизни нашея. Да под твоим покровом и заступлением достойно будем славити Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Канон святителю Кириллу, епископу Туровскому (первый)

Припев: Святи́телю, о́тче на́ш, Кири́лле, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 11 мая (28 апреля ст. ст.)

Глас 6.

Ирмо́с: Сече́ное сече́тся мо́ре Чермно́е, волнопита́емая же изсуша́ется глубина́, та́яжде ку́пно безору́жным бы́вши проходи́ма, и всеору́жным гро́б. Пе́снь же богокра́сная воспева́шеся: сла́вно просла́вися Христо́с, Бо́г на́ш.

Тро́ичен: Смы́сла Пода́телю Триипоста́сный Бо́же, Ты́ да́ждь на́м ра́зум и сло́во, да, отве́рзше недосто́йная уста́, воспои́м святи́теля Кири́лла, Ту́ровския земли́ па́стыря и учи́теля и всея́ Руси́ свети́льника.

Весели́ся ны́не и ра́дуйся, гра́де Ту́рове, ни чи́мже ме́ньший ты́ еси́ в зе́млях Белору́сских, но па́че сла́вою и че́стию возвели́ченный изря́дных уго́дников Бо́жиих, от ни́хже мы́ святи́теля Кири́лла дне́сь благогове́йно прославля́ем.

Я́коже уме́ты вмени́л еси́ бога́тство тле́нное и сла́ву скороги́бнущую, избра́нниче Бо́жий Кири́лле, от ю́ности яви́вый ума́ твоего́ боже́ственная устремле́ния, я́же ко спасе́нию, во объя́тия О́тча пу́ть указу́ющая.

Богоро́дичен: Ти́хое Приста́нище к Тебе́ прибега́ющих, Преблагослове́нная Влады́чице, моли́ из Тебе́ воплоще́ннаго Христа́ Бо́га на́шего, во е́же бежа́ти на́м суеты́ ми́ра сего́, и во вся́ком ме́сте и зва́нии небе́снаго Ца́рствия удосто́итися.

Ирмо́с: Госпо́дь, Сы́й, все́х и Зижди́тель Бо́г, созда́нное, Безстра́стный, обнища́в, Себе́ соедини́, и Па́сха, за я́же хотя́ше умре́ти, Са́м Сы́й, Себе́ предпожре́: яди́те, — вопия́, — Те́ло Мое́ и ве́рою утверди́теся.

Измла́да прилежа́л еси́, о́тче, уче́нию кни́жному, и Боже́ственным Писа́нием свы́ше укрепля́емь и просвеще́н, прише́л еси́ во оби́тель и́ноческую порабо́тати Го́сподеви.

Те́ло твое́ посто́м и бде́нием сотвори́л еси́ прия́телище Ду́ха Свята́го, о́тче свяще́ннейший, Кири́лле богому́дре, и́ноком яви́лся еси́ о́браз и пра́вило, па́че все́х тружда́яся.

Е́же не и́мать послуша́ния ко игу́мену и все́й во Христе́ бра́тии, я́коже обеща́ся при постриже́нии, таковы́й мона́х спасе́н бы́ти не мо́жет, — взыва́л еси́ непреста́нно, преподо́бнейший, да не уло́вишися в бесо́вския се́ти.

Богоро́дичен: Лю́дие непокори́вии и суему́дреннии, почто́ в похоте́ниих свои́х косне́ете? Поревну́йте послуша́нию Богоотрокови́цы, Я́же Гаврии́лу рече́: Се́ раба́ Госпо́дня. И та́ко мы́сляще и де́юще смире́нию нелицеме́рному навыко́сте.

В Ту́рове, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́, Христо́во бо, о́тче Кири́лле, Ева́нгелие испо́лнив, положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х и соблю́л еси́ еди́нство Це́ркве Ру́сския. Сего́ ра́ди освяти́лся еси́, я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

Воспои́м ны́не святи́теля Кири́лла пе́сньми, Ту́ровским лю́дем па́стыря и учи́теля, и всея́ Ру́сския земли́ Златоу́ста, да предста́тельством его́ просвети́мся, и боже́ственных слове́с его́ поуче́нием отста́нем вся́кия ле́сти и суеты́, порабо́таим неле́ностно Го́сподеви и яви́мся чи́сти душа́ми и телесы́, я́коже и се́й уго́дник Христо́в и вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

От ю́ности взе́м кре́ст тво́й, благочести́во Христу́ после́довал еси́, увяди́в плотско́е мудрова́ние воздержа́нием. Те́мже на святи́тельском седа́лищи се́д, возвели́чил еси́ Влады́ку и Того́ Пречи́стую Ма́терь, о́тче Кири́лле богоблаже́нне.

Ирмо́с: Прови́дев проро́к та́йну Твою́ неизрече́нную, Христе́, провозгласи́: положи́л еси́ тве́рдую любо́вь кре́пости, О́тче Ще́дрый, Единоро́днаго бо Сы́на, Благи́й, очище́ние в ми́р посла́л еси́.

Ева́нгельских слове́с уче́нием после́дуя, о́тче Кири́лле, избра́л еси́ те́сный пу́ть и та́ко возше́л еси́ на ве́рх доброде́телей, на столпе́ еди́н затвори́вся, подвиза́яся в посте́ и богомы́слии.

Избе́г суесло́вия и пра́здности, Боже́ственными Писа́нии у́м сво́й просвети́л еси́, и во свяще́ннем безмо́лвии очи́стил еси́ от страсте́й ду́шу, я́же всего́ ми́ра вя́щше.

Изволе́нием Ду́ха Свята́го избра́ша вси́ лю́дие тя́, о́тче Кири́лле, во архипа́стыря Ту́ровскаго, ты́ же, неотсту́пному моле́нию и́х повину́яся, за послуша́ние са́н восприя́л еси́, не ра́ди себе́, но ра́ди сла́вы Бо́жия.

Читать еще:  День елены и константина поздравления. День святых елены и константина поздравления с праздником

Богоро́дичен: Престо́ле о́гненный, ра́дуйся, Неве́сто неневе́стная, Ма́ти Пречи́стая, Пала́то преукраше́нная, Киво́те святы́й, Бо́га Невмести́маго Вмести́лище.

Ирмо́с: Сою́зом любве́ связу́еми, апо́столи, влады́чествующему все́ми себе́ Христу́ возло́жше, кра́сны но́ги очища́ху, благовеству́юще все́м ми́р.

Раче́ние о па́стве своея́ име́я, ко спасе́нию вы́ну все́х наставля́л еси́, сло́вом и житие́м бы́ти христиа́нскаго зва́ния досто́йны.

Едине́ние ду́ха в сою́зе ми́ра соблюда́л еси́, по апо́столу, богому́дре, и ра́спри тлетво́рныя и лука́вая разделе́ния пресека́л еси́.

Про́клят вся́к, и́же мы́слит зла́я, раздели́ти ма́терь на́шу Це́рковь Ру́сскую, таковы́й е́сть богоотсту́пник, — дерзнове́нно провозгласи́л еси́, святи́телю Кири́лле.

Богоро́дичен: Отсека́ют са́ми себе́ от Це́ркве Бо́жия, не чту́щия правосла́вно Пречи́стую Богоро́дицу, мы́ же ве́рнии немо́лчно Ю велича́ем, Засту́пницу на́шу усе́рдную.

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и, волне́ния не ктому́ терпя́, я́ко Ио́на Влады́це, вопию́ Ти: от тли́ мя возведи́.

До́браго Па́стыря Христа́ стопа́м после́дуя, взыска́ти овча́ поги́бшее прише́дшаго, святи́телю Кири́лле, потща́лся еси́, да никто́же в па́стве твое́й от злове́рия поги́бнет.

Орга́н Уте́шителя Ду́ха и́стины бы́в, наста́вил еси́, о́тче, твои́ми писа́нии сыно́в земли́ Ру́сския пресека́ти ко́зни лука́внующих.

Боголю́бскому кня́зю Андре́ю мно́гая посла́ния душеполе́зная написа́в, яви́лся еси́, богодухнове́нный Кири́лле, среди́ бу́рь жите́йских путево́ждь ко спасе́нию.

Богоро́дичен: На небеса́ возвела́ еси́ естество́ челове́ческое, в ти́не страсте́й иногда́ лежа́вшее, Преблагослове́нная Ма́ти и Де́во, Христа́ Бо́га ро́ждшая.

Бо́дрствуя в моли́твах, послуша́ния и благоче́стия до́брый рачи́тель бы́в, терпе́нию и смире́нию науча́л еси́ па́ству свою́, доброде́тельми преподо́бия и пра́вды ста́до Христо́во озаря́я, и медото́чными словесы́ всю́ зе́млю Ру́сскую пита́я, на пра́вый пу́ть за́поведей Госпо́дних си́лою ду́ха твоего́ наставля́л еси́ все́х, и ны́не просвети́, я́ко со́лнце, лю́ди омраче́нныя грехми́ и к покая́нию на́с приведи́.

Прииди́те дне́сь, лю́дие, похва́лим своего́ святи́теля, глаго́люще ему́: ра́дуйся, Кири́лле, святи́телю честны́й и учи́телю на́ш, други́й Златоу́сте, на Руси́ па́че все́х возсия́, святы́м и пресве́тлым уче́нием твои́м концы́ Ру́сския просвети́в; ра́дуйся, я́ко со́лнце, омраче́нныя и те́мныя богоразу́мием просвеща́еши и умудря́еши! Мо́лим ти ся, святи́телю, ма́лое сие́ моле́ние принося́ще: моли́ о на́с Вседержи́теля, Ему́же ны́не предстои́ши со дерзнове́нием, от належа́щих бе́д, скорбе́й, боле́зней и томле́ния вра́жия изба́витися, и от наше́ствия безбо́жнаго ага́рянскаго и междоусо́бныя бра́ни сохрани́тися на́м и во Правосла́вии все́м утверди́тися. Да улучи́м по ми́лости Бо́жией моли́твами твои́ми грехо́в отпуще́ние и присносу́щных бла́г наслажде́ние, с ве́рою и любо́вию, со умиле́нием при́сно тебе́ пою́щия: ра́дуйся, златослове́сный и кро́ткий Росси́йский учи́телю богому́дре Кири́лле, покая́ния, чистоты́ и благоче́стия усе́рдный ревни́телю и моли́твенниче о спасе́нии ду́ш на́ших.

Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, но, посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Испо́лнив служе́ние свое́, преше́л еси́ в жи́знь безконе́чную, подвиза́я все́х с тобо́ю взыва́ти: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Христолю́бцы, лику́йте, соверша́юще па́мять святи́теля Кири́лла, и в весе́лии подвиза́йте все́х пе́ти: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Оте́ческаго благоче́стия ревни́телие, держа́щии свята́го Кири́лла моли́твы и кано́ны, воспо́йте с на́ми вку́пе: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Упова́ющии на Тя́, Богоро́дице, николи́же посра́млены су́ть, но под кро́вом Твои́м сохраня́еми, благословля́ют Твое́ пред Бо́гом предста́тельство.

Ирмо́с: За зако́ны оте́ческия блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши, предбе́дствующе, царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное и, совоку́плени, и́мже не свари́шася огне́м, Держа́вствующему досто́йную воспева́ху пе́снь: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Кири́лле святи́телю, реши́ти же и вяза́ти от Бо́га име́я вла́сть, вся́ разреши́ грехопаде́ния твою́ па́мять соверша́ющих, покая́ние те́плое принося́щих, к Ча́ше Безсме́ртия приступа́ющих, вопию́ще во умиле́нии: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ра́дуйся, святе́йшая Митропо́лие, Це́рковь Белору́сская, я́ко труба́ возглаша́й в де́нь па́мяти святи́теля Кири́лла, и́бо Госпо́дь благослови́ и умно́жи тя́, архиере́и, свяще́нницы, и́ноцы и вся́ ча́да твоя́ ны́не велегла́сно взыва́ют: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

А́нгелы и челове́цы вку́пе дне́сь лику́ют, прославля́юще святи́теля Кири́лла, па́ства Ту́ровская пра́зднует благогове́йно, я́ко христиа́ном подоба́ет, и хвалу́ Бо́гови воздае́т: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Шата́нием язы́ческим и суему́дрием плотски́м ослепле́н, у́м гордели́вый не мо́жет пости́гнути та́инство рождества́ Твоего́, Присноде́во, но чи́ст и смире́н се́рдцем, Тя́ ве́дая и́стинную Богоро́дицу, взыва́ет: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ирмо́с: Ве́чное обре́тше избавле́ние, от пра́отца Ада́ма свы́ше рожде́нное, ро́ду стра́шнаго изрече́ния, рождество́ со безпло́тными непостижи́мое славосло́вим, Богоро́дицу Тя́ пе́сньми велича́юще.

Ежеле́тняя па́мять твоя́, сла́вне, духо́вная весна́ все́м ве́рным яви́ся, зима́ грехо́вная упраздни́ся, и лику́ет дне́сь па́ства Ту́ровская, я́коже цвета́ми, пе́сньми Це́рковь Христо́ву украша́ющи.

Ны́не с на́ми веселя́тся святи́и му́ченицы Бори́с и Гле́б, и Лавре́нтий и Марти́н затво́рницы, и кня́зи Андре́й и Бори́с, и свяще́ннейшии страда́льцы Мака́рий, Иоа́нн и ини́и мно́зии, вку́пе со святи́телем Кири́ллом, Ту́ровския земли́ свети́льницы.

Иорда́нским струя́м подо́бящися, взыгра́й, реко́ При́пяте, ко свяще́нному Днепру́ и гора́м Ки́евским во́ды своя́ несу́щи и возвраща́ющи вспя́ть кресты́ ка́менныя, я́же и до ны́не зе́млю Ту́ровскую освяща́ют.

Богоро́дичен: Ея́же ра́ди просла́вися земля́ на́ша да́же и до Ки́ева, Пречу́дная Ма́ти Бо́жия, на кресте́ Купя́тицкий о́браз Сво́й яви́вшая и на́с гре́шных ми́лостивно утеша́ющая, при́сно хвале́бными гла́сы Тя́ велича́ем.

Све́тлым уче́нием богоразу́мия своего́ просвети́, блаже́нне о́тче, все́х соверша́ющих па́мять твою́.

Свя­ти­тель Ки­рилл, епи­скоп Ту­ров­ский, ро­дил­ся в 30-х го­дах XII ве­ка в го­ро­де Ту­ро­ве на ре­ке При­пя­ти у бо­га­тых ро­ди­те­лей.

С ма­лых лет свя­той Ки­рилл с усер­ди­ем чи­тал свя­щен­ные кни­ги и до­стиг глу­бо­ко­го по­ни­ма­ния их. Он учил­ся не толь­ко у рус­ских, но и у гре­ков. В зре­лом воз­расте свя­той Ки­рилл от­ка­зал­ся от на­след­ства и при­нял по­стриг в Ту­ров­ском Бо­ри­со­глеб­ском мо­на­сты­ре. Он мно­го под­ви­зал­ся в по­сте и мо­лит­ве и учил ино­ков пол­но­му по­слу­ша­нию игу­ме­ну: инок, ко­то­рый не на­хо­дит­ся в по­слу­ша­нии у игу­ме­на, не ис­пол­ня­ет сво­е­го обе­та и по­то­му не мо­жет спа­стись.

Со­хра­ни­лось три со­чи­не­ния свя­то­го Ки­рил­ла об ино­че­ской жиз­ни, од­но из ко­то­рых – “Ска­за­ние о чер­но­риз­ском чине от Вет­хо­го За­ко­на и от Но­во­го” – мо­жет быть от­не­се­но ко вре­ме­ни пре­бы­ва­ния его в мо­на­сты­ре.

Через неко­то­рое вре­мя свя­той Ки­рилл уда­лил­ся в за­твор на столп, где еще бо­лее уси­лил по­дви­ги и “мно­га Бо­же­ствен­на Пи­са­ния из­ло­жи”. Мно­гие об­ра­ща­лись к нему за со­ве­том в ду­хов­ной жиз­ни.

Свя­тость жиз­ни и вы­со­кая про­све­щен­ность свя­то­го Ки­рил­ла об­ра­ти­ли на него все­об­щее вни­ма­ние, и его из­бра­ли на Ту­ров­скую ка­фед­ру. В 1169 го­ду свя­ти­тель Ки­рилл при­ни­мал уча­стие в со­бо­ре, осу­див­шем епи­ско­па Фе­о­до­ра, ко­то­рый за­нял Вла­ди­ми­ро-Суз­даль­скую ка­фед­ру и пы­тал­ся от­де­лить­ся от Ки­ев­ской мит­ро­по­лии. Свя­ти­тель Ки­рилл об­ли­чил ересь Фе­о­до­ра и со­ста­вил мно­го по­сла­ний к свя­то­му кня­зю Ан­дрею Бо­го­люб­ско­му (па­мять 4 июля), в ко­то­рых по­учал его и на­став­лял по по­во­ду цер­ков­ных нестро­е­ний в Ро­стов­ской зем­ле.

По люб­ви к уеди­не­нию свя­ти­тель Ки­рилл оста­вил ка­фед­ру (до 1182 го­да, под ко­то­рым упо­ми­на­ет­ся уже епи­скоп Ту­ров­ский Лав­рен­тий) и пол­но­стью по­свя­тил се­бя пи­са­нию ду­хов­ных со­чи­не­ний. Он со­ста­вил, ве­ро­ят­но, сло­ва на весь го­дич­ный круг Гос­под­ских празд­ни­ков, но не все они со­хра­ни­лись. По­уче­ния свя­ти­те­ля Ки­рил­ла по­ме­ща­лись в сбор­ни­ках на­ря­ду с древни­ми свя­то­оте­че­ски­ми тво­ре­ни­я­ми.

Скон­чал­ся свя­ти­тель Ки­рилл 28 ап­ре­ля око­ло 1183 го­да. От совре­мен­ни­ков он по­лу­чил име­но­ва­ние рус­ско­го Зла­то­уста. Сам свя­ти­тель о се­бе сми­рен­но го­во­рил: “Я не жнец, а со­би­раю ко­ло­сья; я не ху­дож­ник в книж­ных де­лах”, – все­гда, од­на­ко, со­зна­вая вы­со­ту свя­ти­тель­ско­го слу­же­ния, на ко­то­рое по­ста­вил его Гос­подь: “Ес­ли бы го­во­рил я от се­бя, вы де­ла­ли бы хо­ро­шо, не при­хо­дя в храм. Но я воз­ве­щаю вам Сло­во Гос­по­да, чи­таю вам гра­мо­ту Хри­сто­ву. Я раз­даю сло­ва Бо­жии, луч­шие зо­ло­та и до­ро­гих ка­ме­ньев, бо­лее слад­кие, чем мед и сот, и вы ли­ша­е­тесь их, не при­хо­дя в цер­ковь. но вас, при­хо­дя­щих, хва­лю и бла­го­слов­ляю”.

Читать еще:  Живый в помощи вышнего. Молитва живые в помощи верующему

Канон святителю Кириллу, епископу Туровскому (второй)

Припев: Святи́телю, о́тче на́ш, Кири́лле, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 11 мая (28 апреля ст. ст.)

Глас 8.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Ту́ровскаго святи́теля Кири́лла, земли́ на́шея вели́каго свети́льника, сподо́би, Го́споди, воспе́ти ми́ недосто́йному.

Устне́ имы́й нечи́стая, дерза́ю восхвали́ти архипа́стыря, яви́вшаго ча́дом церко́вным пра́вило ве́ры и о́браз смире́ния.

Река́ уче́ний боже́ственных яви́лся еси́, святи́телю Кири́лле, и напая́еши при́сно мое́ изсо́хшее се́рдце.

Богоро́дичен: Голуби́це Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, приведи́ мя́ жа́ждущаго ко исто́чнику жи́зни ве́чныя.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Оста́вив ми́ра сего́ тле́нная, и́го Христо́во на ра́мо возложи́в, поне́сл еси́ труды́ сугу́быя, на столпе́ в затво́ре те́снем.

Воздержа́нием и́стинным и моли́твою непреста́нною возше́л еси́ на ве́рх доброде́телей, подо́бно дре́вним вели́ким подви́жником.

Сто́лпника но́ваго тя́ ве́мы, о́тче на́ш Кири́лле, и ле́ствичника преди́внаго, наста́вника благоче́стия.

Богоро́дичен: Еди́ну Благослове́нную, Пречи́стую Влады́чицу, воспева́ем вси́ ве́рнии, я́ко одушевле́нное не́бо и престо́л херуви́мский.

Ю́же с высоты́ му́дрость уве́дев и благода́ть слове́с от Бо́га, просия́л еси́ на Руси́ я́ко вторы́й Златоу́ст, сло́во Бо́жие неле́ностно пропове́дал еси́, вся́кое беззако́ние и ле́сть попра́в словесы́ твои́ми. Те́мже по Бо́зе ре́вностию кня́зя обличи́в, и Федо́рца посрами́л еси́ ерети́ческое мудрова́ние. Святи́телю Кири́лле, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: От Тро́ицы Еди́наго неизрече́нно заче́нши, Де́во, и чу́дно Сего́ родила́ еси́ па́че сло́ва и мы́сли, и о́бщно Боже́ственнаго естества́ устро́ила еси́ челове́ческое естество́, дре́вле изгна́нное. Те́мже, соше́дшеся, Рождество́м Твои́м вси́ спа́сшиися, Всенепоро́чная, Твои́м словесе́м после́дующе, достодо́лжно Тя́ ублажа́ем, моля́ще Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти ве́рою Тя́ сла́вящим, Ма́терь Его́.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Кири́лла богому́драго, Боже́ственных Писа́ний рачи́теля, ко святи́тельскому служе́нию Вели́кий Архиере́й Христо́с призва́л е́сть.

А́ще и жела́л еси́ уклони́тися от сла́вы земны́я, но оба́че не возмо́гл еси́ презре́ти избра́ния Бо́жия.

Гла́с тво́й, о́тче Кири́лле, и до ны́не слы́шен е́сть: не пренебрега́йте, христиа́не, соверше́нием Боже́ственныя Евхари́стии.

Богоро́дичен: Освяще́нная Трапе́зо, на Не́йже Хле́б сла́дкий испече́ся, Богоро́дице Мари́е, помога́й пою́щим Тя́.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Оглаша́юся твои́ми словесы́ благода́тными, Ту́ровский святи́телю, я́же Це́рковь Ру́сская, а́ки би́сер многоце́нный сохраня́ет.

Златослове́сный учи́телю, па́че все́х возсия́вый на Руси́, о́тче на́ш Кири́лле, предста́тельствуй за па́ству твою́ пред Го́сподем.

Люде́й правосла́вных хода́тай, апо́столом подо́бник во благове́стиих и бде́ниих, вои́стинну, о́тче, яви́лся еси́.

Богоро́дичен: Роди́вся от Де́вы, ми́р просвети́л еси́, Христе́ Бо́же, и мене́ от прегреше́ний мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец, и упра́ви живо́т мо́й, молю́ Тя.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

А́ще и не и́мамы, гре́шнии, еле́я до́брых де́л, но моли́твами святи́теля Кири́лла, Светода́вче, на́с просвети́.

Тме суеве́рия, отше́дшей иногда́ от па́ствы твоея́, не да́ждь ны́не поглоти́ти на́с, о́тче Кири́лле.

Ору́жием вооружи́вся сло́ва Бо́жия, отгна́л еси́ мглу́ бесо́вскую и посе́кл еси́ нечести́вое ерети́ческое те́рние.

Богоро́дичен: Госпоже́ Пречи́стая, не оста́ви мя́ во мра́це ги́блема, но умоли́ Сы́на Своего́ поми́ловати мя́ окая́ннаго.

Ирмо́с: В нача́ле зе́млю основа́вый, и небеса́ сло́вом утверди́вый, благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Уве́дев непотре́бное умышле́ние раздели́ти Це́рковь Ру́сскую, со дерзнове́нием, о́тче, обличи́л еси́ слепца́ и хромца́.

Сла́вным и кра́сным ми́ра сего́ не угожда́л еси́, святи́телю Кири́лле, но Еди́ному Го́споду со благогове́нием порабо́тал еси́.

Тро́ицы Пресвяты́я служи́телие, Единосу́щныя и Неразде́льныя, николи́же посра́мятся, ни в се́м ве́це, ни в бу́дущем.

Богоро́дичен: Иера́рхов похвало́, иере́ев украше́ние, люде́й Бо́жиих покро́ве ши́рший о́блака — Ты́ еси́, Ма́ти Де́во.

Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася, и в купине́ огне́м Присноде́вы, Моисе́ови та́йну я́вльшаго, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Апо́столом подо́бяся, благове́стниче преди́вный, изъясни́л еси́ ве́рным во вся́ком де́ле и сло́ве Боже́ственная Писа́ния.

Глаго́лы богодухнове́нныя, путеводя́щия в небе́сное Ца́рствие, пропове́дал еси́ пра́отцем на́шим, первоучи́телю Кири́ллу подража́я.

Освяще́нный богоно́сче, ми́ром пома́занный святи́телю Бо́жий, Тро́ицу во Еди́ном Существе́ пое́ши и превозно́сиши во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Обра́дованная, ра́дуйся, с Тобо́ю Госпо́дь, со арха́нгелом Гаврии́лом и мы́ воспева́ем дерзнове́нно.

Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́, Рождество́ Присноде́вы, в на́ше ве́рных спасе́ние, пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Покая́ния наста́вниче, моли́твенниче преизя́щный, помоли́ся Христу́ Бо́гу о почита́ющих па́мять твою́.

О́тче Кири́лле, Ту́ровский Златоу́сте, восхваля́ем тя́ немо́лчно, пе́сньми свяще́нными велича́юще.

Ю́ноши и ста́рцы, вся́к во́зраст и сосло́вие, поуча́ются твои́ми, святи́телю, наказа́ньми и исправле́ньми.

Богоро́дичен: Сло́ва па́че сло́ва ро́ждшая, Пречи́стая, моли́ся приле́жно ко Влады́це, в небе́снем Оте́честве со святи́телем Кири́ллом и на́м водвори́тися.

Свя­ти­тель Ки­рилл, епи­скоп Ту­ров­ский, ро­дил­ся в 30-х го­дах XII ве­ка в го­ро­де Ту­ро­ве на ре­ке При­пя­ти у бо­га­тых ро­ди­те­лей.

С ма­лых лет свя­той Ки­рилл с усер­ди­ем чи­тал свя­щен­ные кни­ги и до­стиг глу­бо­ко­го по­ни­ма­ния их. Он учил­ся не толь­ко у рус­ских, но и у гре­ков. В зре­лом воз­расте свя­той Ки­рилл от­ка­зал­ся от на­след­ства и при­нял по­стриг в Ту­ров­ском Бо­ри­со­глеб­ском мо­на­сты­ре. Он мно­го под­ви­зал­ся в по­сте и мо­лит­ве и учил ино­ков пол­но­му по­слу­ша­нию игу­ме­ну: инок, ко­то­рый не на­хо­дит­ся в по­слу­ша­нии у игу­ме­на, не ис­пол­ня­ет сво­е­го обе­та и по­то­му не мо­жет спа­стись.

Со­хра­ни­лось три со­чи­не­ния свя­то­го Ки­рил­ла об ино­че­ской жиз­ни, од­но из ко­то­рых – “Ска­за­ние о чер­но­риз­ском чине от Вет­хо­го За­ко­на и от Но­во­го” – мо­жет быть от­не­се­но ко вре­ме­ни пре­бы­ва­ния его в мо­на­сты­ре.

Через неко­то­рое вре­мя свя­той Ки­рилл уда­лил­ся в за­твор на столп, где еще бо­лее уси­лил по­дви­ги и “мно­га Бо­же­ствен­на Пи­са­ния из­ло­жи”. Мно­гие об­ра­ща­лись к нему за со­ве­том в ду­хов­ной жиз­ни.

Свя­тость жиз­ни и вы­со­кая про­све­щен­ность свя­то­го Ки­рил­ла об­ра­ти­ли на него все­об­щее вни­ма­ние, и его из­бра­ли на Ту­ров­скую ка­фед­ру. В 1169 го­ду свя­ти­тель Ки­рилл при­ни­мал уча­стие в со­бо­ре, осу­див­шем епи­ско­па Фе­о­до­ра, ко­то­рый за­нял Вла­ди­ми­ро-Суз­даль­скую ка­фед­ру и пы­тал­ся от­де­лить­ся от Ки­ев­ской мит­ро­по­лии. Свя­ти­тель Ки­рилл об­ли­чил ересь Фе­о­до­ра и со­ста­вил мно­го по­сла­ний к свя­то­му кня­зю Ан­дрею Бо­го­люб­ско­му (па­мять 4 июля), в ко­то­рых по­учал его и на­став­лял по по­во­ду цер­ков­ных нестро­е­ний в Ро­стов­ской зем­ле.

По люб­ви к уеди­не­нию свя­ти­тель Ки­рилл оста­вил ка­фед­ру (до 1182 го­да, под ко­то­рым упо­ми­на­ет­ся уже епи­скоп Ту­ров­ский Лав­рен­тий) и пол­но­стью по­свя­тил се­бя пи­са­нию ду­хов­ных со­чи­не­ний. Он со­ста­вил, ве­ро­ят­но, сло­ва на весь го­дич­ный круг Гос­под­ских празд­ни­ков, но не все они со­хра­ни­лись. По­уче­ния свя­ти­те­ля Ки­рил­ла по­ме­ща­лись в сбор­ни­ках на­ря­ду с древни­ми свя­то­оте­че­ски­ми тво­ре­ни­я­ми.

Скон­чал­ся свя­ти­тель Ки­рилл 28 ап­ре­ля око­ло 1183 го­да. От совре­мен­ни­ков он по­лу­чил име­но­ва­ние рус­ско­го Зла­то­уста. Сам свя­ти­тель о се­бе сми­рен­но го­во­рил: “Я не жнец, а со­би­раю ко­ло­сья; я не ху­дож­ник в книж­ных де­лах”, – все­гда, од­на­ко, со­зна­вая вы­со­ту свя­ти­тель­ско­го слу­же­ния, на ко­то­рое по­ста­вил его Гос­подь: “Ес­ли бы го­во­рил я от се­бя, вы де­ла­ли бы хо­ро­шо, не при­хо­дя в храм. Но я воз­ве­щаю вам Сло­во Гос­по­да, чи­таю вам гра­мо­ту Хри­сто­ву. Я раз­даю сло­ва Бо­жии, луч­шие зо­ло­та и до­ро­гих ка­ме­ньев, бо­лее слад­кие, чем мед и сот, и вы ли­ша­е­тесь их, не при­хо­дя в цер­ковь. но вас, при­хо­дя­щих, хва­лю и бла­го­слов­ляю”.

Источники:

http://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_may/kan_11may_kirilla1.html
http://www.akafistnik.ru/kanony-russkim-svyatym/kanon-svyatitelyu-kirillu-episkopu-turovskomu-pervyj/
http://akafistnik.com/kanony-russkim-svyatym/kanon-svyatitelyu-kirillu-episkopu-turovskomu-vtoroj/

Ссылка на основную публикацию
Статьи на тему: